הנשיא אובמה על איראן: מו"מ עדיף מתקיפה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא את נאום מדיניות החוץ שלו באקדמיה הצבאית "ווסט פוינט". אובמה התייחס לסוגיה האיראנית ואמר כי "לא הסרנו עדיין אף אופציה מהשולחן" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ברק אובמה (צילום: shutterstock)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נשא היום (רביעי) את נאום מדיניות החוץ שלו באקדמיה הצבאית "ווסט פוינט" בניו יורק. הנאום מניח את המצע למדיניות החוץ של ארה"ב עד תום כהונתו של אובמה בשנת 2018.

הנשיא האמריקני התייחס לסוגיה האיראנית ואמר כי "הצלחנו לייצר קואליציה עולמית בכדי להתנגד לאיראן גרעינית. עשינו זאת כאשר אנחנו עדיין משאירים את כל האופציות על השולחן, אבל יחד עם זאת הצלחנו ליצור דיאלוג עם האיראנים, דבר שיכול להביא לתוצאה הרבה יותר טובה מאשר התקפה צבאית. זו מנהיגות אמריקנית".

אובמה התייחס למעורבות האמריקנית בסכסוכים ברחבי העולם. לדבריו, "התמיכה שלנו בחופש וזכויות אדם בעולם זו לא רק תמיכה באידאלים האלו, אלא זה נוגע לביטחון הלאומי שלנו. יותר אנשים חיים היום תחת שלטון נבחר דמוקרטי מאשר אי פעם בהיסטוריה, כולל בעולם הערבי".

בהתייחסו להפיכה במצרים אמר אובמה כי "ארה"ב תמשיך ללחוץ לעשות רפורמות שהמצרים רוצים, כמו שהצלחנו להשאיר את היחסים הטובים שלהם עם ישראל".

לדבריו, "הייתי באפריקה בשנה שעברה, אנחנו עוזרים להם להתחבר לכלכלה העולמית. הלקח שלנו מהמלחמות בעיראק ואפגניסטן זה שהכוח האמיתי שלנו לא נעוץ בכוח הצבאי שלנו אלא בתמיכה שלנו בעולם ובבעלי בריתנו".

אובמה הוסיף ואמר כי "צריך להתכונן לגרוע ביותר, לכל אפשרות, אבל מנהיגות אמריקנית דורשת מאיתנו לראות את העולם כמו שהוא צריך להיות, והצלחנו בכך במקומות מסוימים בעולם בלי לירות אפילו ירייה אחת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר