טורקיה: היהודים חוששים מבחירת ארדואן לנשיא

אזרחי טורקיה יוצאים היום להצביע בבחירות לנשיאות המדינה כאשר המועמד המוביל הוא ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן שהרבה להתבטא בחריפות נגד ישראל (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן (צילום: shutterstock)

היסטוריה טורקית: קרוב ל-53 מיליון בני אדם בעלי זכות הצבעה בטורקיה יבחרו היום (ראשן) לראשונה מאז שנות התשעים, את הנשיא הבא של מדינתם. לפי הסקרים שנערכו בתקשורת המקומית, המועמד המוביל הוא ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן.

קמפיין הבחירות שלו שינה את כללי המשחק ובמהלך השבועות האחרונים הוא יצא נגד מדינת ישראל ותקף אותה במילים קשות. "המעשים של ישראל הם בדיוק כמו היטלר", אמר ארדואן ואיחל שישראל תטבע בדם שהיא שופכת ברצועת עזה.

לפי הסקרים, התבטאויות ההלו גרמו לארדואן להביס את שני המועמדים מולו והוא צפוי לקבל כ-55 אחוזים מקולות הבוחרים.

חבר בקהילה היהודית בטורקיה אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "ארדואן נחשב לאדם קיצוני. אי אפשר לדעת מה יוליד יום. מה יקרה אחרי שהוא ייבחר, הוא יחריף את ההתבטאויות שלו כנגד מדינת ישראל".

החבר שסירב לדבר בשמו מחשש שהתבטאויותיו כנגד הנשיא הבא, יפגעו בעסקיו שרבים מלקוחותיו הם לאו דווקא יהודים, אומר כי "ברחוב ישנו מתח שלא ניתן להסביר אותו. אתה רואה אנשים שיודעים שטורקיה מתחילה להתקרב לארגוני טרור ובכל זאת הם בוחרים בו שוב. זה בלתי נתפס. במקום להצעיד את המדינה למקומות טובים, הוא עושה ההפך".

אלמוג, ישראלי השוהה בימים אלו בטורקיה, אמר כי "בתור ישראלי שנמצא בטורקיה, אני אומר בוודאות שעדיף שארדואן לא ייבחר". לדבריו, "אתה רואה שהמשפטים שהוא אמר בימים האחרונים כנגד ישראל משפיעים על יחס האנשים כלפיך הישראלי. הם חושבים שאתה רוצח בעזה".

לתומכיו, אמר ארדואן כי "בעזרת האל נצליח לכונן את טורקיה החדשה. טורקיה חזקה קמה מהאפר. בואו נשאיר את טורקיה הישנה מאחורינו. הפוליטיקה של הקיטוב והמחלוקות כבר פג תוקפה".

במידה וארדואן ייבחר, הוא ישמש בתפקיד שתי קדנציות מלאות - עד 2023.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר