בשומרון מעודדים עליית יהודים מצרפת

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן, יצאו בשבוע שעבר לצרפת בכדי לעודד עליה של יהודים לשומרון. השבוע נערך סיור בישובים ליהודים מצרפת (חדשות, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית הכנסת הגדול בפריז (חיים זך - לע"מ)

בעקבות שורת הפיגועים שהתרחשו בעת האחרונה בצרפת, ישנם לא מעט יהודים שברצונם לעלות לישראל. בימים האחרונים הגיעו כמה משפחות מצרפת בכדי לבדוק את האפשרות להתגורר ביהודה ושומרון.

כמהלך ראשוני לקבלם, קיימו בשבוע שעבר ראש המועצה גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן חוגי בית בפריז בירת צרפת, שם הם הציגו את היישובים השונים והתשתית הקהילתית והחינוכית שהם מציעים עבור העולים. המפגשים כללו הסברים נרחבים על האזור, אופי היישובים הקהילתיים שהביעו רצון ונבחרו להצטרף למהלך, סוגי בתי הספר והגנים וכן פתרונות דיור לשלב הראשון לאחר העלייה לארץ.

במהלך מפגש עם משפחות ברובע ה-16, הסביר ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה כי המועצה רואה בקליטת עלייה שליחות של ממש:"ציונות זה לא רק התיישבות או שירות משמעותי בצה"ל. ציונות זה גם ערבות הדדית כלפי אחינו בחו"ל וקליטתם בצורה הטובה ביותר בארץ".

עוד הוסיף מסיקה כי "יישובים רבים מעוניינים לקלוט העולים מצרפת, בידיעה כי מדובר בציונות ושליחות אמיתית. אנחנו ערכנו בדיקות מעמיקות לגבי דרישות העולים וההתאמה לכל יישוב ויישוב כך שתהליך הקליטה יהיה חיובי גם בקרב העולים גם בקרב תושבי היישובים קולטי עלייה".

שרה, אמא לשלושה אשר בודקת אפשרות לעלות ליישובי השומרון, סיפרה: "מה שדיבר אלינו מאד, זה הקהילתיות של היישובים בשומרון והקרבה לאזור המרכז. אנחנו מודעים לקשיים של העלייה והקליטה ועל כן אנו משוכנעים כי הנחיתה תהיה יותר רכה ביישוב קהילתי עם מסגרת תומכת הן להורים הן לילדים. אנחנו מחכים בקוצר רוח לראות בעניים את המקום על מנת להתחיל לתכנן את העלייה שלנו".

בעקבות חוגי הבית, נערך כבר השבוע סיור היכרות ראשון ביישובי השומרון. היהודים מצרפת פגשו את המשפחות שעלו בקיץ האחרון ליישוב יקיר ונחשפו ליכולת הקליטה של המועצה האזורית שומרון. בין היתר, פגשו את הצוות החינוכי שמלווה את ילדי העולים החדשים ביישוב יקיר, רכזת הקליטה, רב הקהילה וכן נציגי המועצה אשר מלווים את הפרויקט.

מ"מ ראש המועצה יוסי דגן הדגיש כי המהלך נמצא כבר בשלב מתקדם ביותר: "ראש המועצה גרשון מסיקה הגדיר את קליטת העולים מצרפת כיעד אסטרטגי. זוהי משימה לאומית ותושבי השומרון נרתמים אליה בשמחה. לאחר החשיפה הראשונית בחוגי הבית וסיורי העומק בשטח, אנחנו כבר נערכים לשלב הבא- קלטית העולים. הקהילתיות בישובים, הקרבה למרכזי האוכלוסייה והתעסוקה וגם האתגר הציוני – כל אלו מעמידים את השומרון במקום גבוה אצל יהודי צרפת השוקלים לעלות לישראל".

משתתפים רבים בחוגי הבית ובסיור סיפרו כי יש להם אפשרות לעלות לאזורים כמו תל-אביב או אשדוד אך הם מעדיפים את איכות החיים של היישובים בשומרון בשל הקהילה והחינוך לילדים: "הילדים נראים מאושרים בשומרון ואנחנו את אותה איכות חיים עבור הילדים שלנו", סיפר ז'אן לוק.

בשבועות האחרונים אירעו שוב תקריות טרור אנטישמיות. דו"ח שפורסם החודש מתריע שצרפת היא המדינה המסוכנת ביותר ליהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר