המחדל

המחבל שהסיע המחבלים נעצר בגבול בלגיה אחרי הפיגועים ושוחרר

יומיים אחרי מתקפת הטרור בפריז מתברר מחדל האבטחה: המחבל סאלח עבד א-סלאם החשוד כי הסיע את המחבלים שביצעו הטבח בבטקלאן, תושאל בגבול צרפת-בלגיה ושוחרר (חדשות, בעולם)

המחבל (צילום: המשטרה הצרפתית)

מתקפת הטרור בפריז: יומיים אחרי המתקפה הרצחנית בבירת צרפת, מתגלים גם מחדלי האבטחה סביב שרשרת הפיגועים והימלטות המחבלים.

אחד המבוקשים שנגדו הוצא אף צו מעצר בינלאומי הוא סלאח עבד א-סלאם, החשוד כי שכר את רכב המילוט להברחת המחבלים מהזירות, אלא שכלי תקשורת בצרפת מדווחים, כי סאלח עבר במחסום בגבול צרפת-בלגיה, כמה שעות אחרי הפיגועים, תושאל בידי השוטרים במחסום, ולמרבה הפלא אלה נתנו לו להמשיך בנסיעה.

שוטר צרפתי אמר לסוכנות הידיעות AP כי "זו הייתה בדיקה פשוטה, לא הייתה שום הודעה בנושא בזמן שערכו בדיקות תנועה". השוטר נשאל, האם באותה השעה לא הופצה כבר ברשת המשטרתית תמונתו של המחבל, והשיב "אין לי שום הסבר".

המחבל סאלח עבד א-סאלם, בן 26, יליד בריסל, חשוד כי שכר את הרכב בו נסעו אחיו ומחבל נוסף שביצעו את הטבח במועדון בטקלאן, בו נרצחו 89 בני אדם.

אמש הופצה תמונתו בכלי התקשורת באירופה על ידי המשטרה הצרפתית, לצד אזהרה. "אם יש בידיכם מידע שיעזור באיתורו צרו קשר באופן מיידי, אל תנסו להתערב בעצמכם בנושא".

בתוך כך משטרת צרפת ערכה הלילה פשיטות בערים טולוז, גרנובל, ז'ומו ובפרבר הפריזאי בוביניי, במסגרת הפשיטות נתפסו כלי נשק. על פי הדיווחים, כ-150 בני אדם כבר נעצרו במעצרים מינהליים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר