האוליגרך הרוסי שהסתבך

גאידמק תובע: "חבריי לשעבר בגדו בי וגנבו מיליארד דולרים"

רבה של רוסיה, לב לבייב, אנשי עסקים ומקורבים - איל ההון הרוסי ארקדי גאידמק נגד כולם. בשיחה מהכלא אמר לאחרונה: המקורבים מעלו באמון המוחלט שנתתי בהם וגנבו לי נכסים וחברות בשווי מילארד דולרים (חדשות)

גאידמק (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

גאידמק נגד מקורביו לשעבר: האוליגרך הרוסי ארקדי גאידמק, שמרצה עונש מאסר בצרפת לאחר שהורשע בפרשת "אנגולה גייט" במהלכה מכר נשק בניגוד להחלטת מועצת הביטחון לפני כעשרים שנה, תובע את מקורביו לשעבר וטוען כי אלו גנבו ממנו לא פחות ממיליארד דולרים לאחר שהפקיד אצלם נכסים וכספים במהלך השנים האחרונות, זאת במטרה להתחמק מהרשויות בצרפת.

בכתבה שהתפרסמה לאחרונה ב"גלובס" צוטט גאידמק אומר מהכלא כי לאחר שרשם את מקורביו לשעבר כבעלי השליטה בתאגידים ובחברות רבות בעולם ששוויים הכולל עולה על סכום של מיליארד דולרים, זאת לצורך הסתרת הונו מהרשויות, מעלו המקורבים באמון המוחלט שנתן בהם וגנבו לטענתו את הנכסים והחברות.

לאחרונה הגיש גאידמק תביעה נגד איש העסקים הישראלי נחום גלמור ובקשה לפשיטת רגל נגדו, זאת מאחר ולטענת גאידמק גלמור השתלט על נכסים שנרשמו על שמו בשווי של מאות מיליוני דולרים והפר את אמונו.

בסוף השבוע האחרון פנה עורך דינו של גאידמק ישראל שלו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה להכריז על גלמור פושט רגל. גאידמק דרש למנות את עו"ד שלו ככונס נכסים זמני על כל נכסיו של גלמור, בהם גם ביתו הפרטי. בנוסף, ביקש שלו כי בית המשפט יציא צו האוסר על גלמור לעשות כל שינוי בווילה אותה הוא מחזיק בלוגאנו, שווייץ.

ההליך שהתנהל בפני הצדדים בבורות עסק בטענותיו של גאידמק כי גלמור, שעה שהיה נאמן לנכסיו, מעל בנאמנותו "תוך שהוא מנסה לגזול, לחמוס, ולגנוב את נכסיו ולהתכחש לחובותיו כלפיו". לפי הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים במהלך הבוררות, בנובמבר 2011, התחייב גלמור לשלם לגאידמק 205 מיליון דולר. לפי בקשתו של גאידמק, גלמור נותר חייב 140 מיליון דולר ועליו לשלמם.

גאידמק טען בתביעתו כי גלמור מנסה להתחמק מתשלום בסך של 140 מיליון דולרים אותו הוא חייב לו וכי גלמור התחיל להבריח את נכסיו זאת לטענת גיידמאק "בחוסר תום לב קיצוני, זאת במטרה לנסות ולהתחמק מביצוע התחייבויותיו החוזיות על פי הסכם הפשרה".

גאידמק טוען בתביעתו כי גלמור חתם על הסכם ממון פיקטיבי עם רעייתו לפיו הוא מעביר לה את בעלותו במתחם המגורים המפואר בלוגאנו שבשוויץ תמורת 7 מיליון דולר. לטענת גאידמק, שוויו של הנכס מוערך בסכום העולה בהרבה על סכום זה. בנוסף טוען גאידמק כי גלמור גם מכר לאחרונה גם דירת מגורים שרשומה על שמו במנהטן תמורת 210 אלף דולר בלבד. "הכל במטרה להבריח נכסיו ולהעלימם מעיניו".

"מעשים חמורים אלה נוכח החוב כלפי גאידמק, מהווים, שניהם, מעשה פשיטת רגל מובהק. מעשים אלה, כמו גם התכחשותו של גלמור לנאמנותו וניסיונו לגזול את נכסי גאידמק, יוצרים חשש כבד, כי גלמור עשוי להמשיך בהתנהלותו זו ויבריח נכסים נוספים שבבעלותו הכל במטרה להתחמק מפירעון חובו.

במקביל, מנהל גאידמק גם תביעה נגד לב לבייב ונגד רבה של רוסיה, הרב בערל לאזאר, זאת לאחר שלטענתו הרב לאזאר מסרב למסור לו הסכם סודי שנחתם בינו לבין לבייב והופקד בנאמנות אצל הרב לאזאר.

לטענת גאידמק, המסמך מוכיח כי לבייב חייב לו מאות מיליוני שקלים בעקבות עסקת יהלומים גדולה שחתמו השניים עם הממשל באנגולה ואי מסירת המסמך גורמת לו נזק כלכלי עצום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר