קולות מלחמה

מסר לרוסים: המטוס היקר בעולם נחת ברומניה

ארצות הברית הנחיתה שניים ממטוסי הקרב היקרים בעולם ,F-22 ברומניה, הכי קרוב לרוסיה. המטרה: הרתעת הרוסים אחרי תקרית של חיל האוויר הרוסי מול הצי האמריקני (בעולם)

(צילום תמונה: שאטרסטוק וידאו: מתוך Ynet)

ארצות הברית עושה "שרירים" מול רוסיה: מטוס הקרב היקר בעולם - ה-F22 נחת היום (שלישי) ברומניה, קרוב מאוד לגבול הרוסי, כחלק מניסיון אמריקני להרתיע את הרוסים לאחר שמטוסים רוסיים ביצעו גיחות איום מול ספינות של הצי האמריקני.

ארצות הברית שלחה את שני המטוסים לחופי הים השחור - סמוך מאוד לאוקראינה, לחצי האי קרים ולרוסיה - לאחר שמטוסים רוסיים חלפו סמוך מאוד למשחתת אמריקנית בים הבלטי. באופן רשמי, המטוסים הגיעו לצורך אימון של נאט"ו, כחלק מתוכנית "התגובה המהירה" של ארצות הברית לסיוע הרחק משטחה. אך על פי דיווחים בעולם, הצבת המטוסים היא גם הצגת עצמה בפני חברות נאט"ו באזור הים השחור, שם רוסיה בונה במהירות כוח צבאי מרשים.

בשבועות האחרונים שני מטוסי סוחוי 24 רוסיים טסו סמוך למשחתת האמריקנית דונלד קוק, ששייטה בים הבלטי, במרחק 70 ק"מ מבסיס ימי רוסי. על פי הדיווח החודש, קוק "נתקלה בכמה תמרונים אגרסיביים מצד מטוס רוסי, בקרבה רבה לספינה". לפי גורם אמריקני, אחד המטוסים הרוסיים הגיע למרחק אפסי של 10 מטרים בלבד מהספינה.

שגריר ארצות הברית ברומניה האנס קלם בירך על הגעתם למדינתו של מטוסי ה-F-22. הוא אמר לעיתונאים כי ארצות הברית ורומניה מחויבות לשותפות שלהן בנאט"ו ולשיפור הביטחון באזור, אחרי "שהאגרסיביות הרוסית הביאה כל כך הרבה חוסר יציבות לאזור הזה בשנתיים-שלוש האחרונות".

מטוסי ה-F-22, נחשבים למטוסי הקרב הטובים והיקרים בעולם, כשהם עולים על כל מטוסי הקרב בביצועים המהירים ובתמרונים החדים שהם מסוגלים לבצע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר