סמינרים למועמדים לגיור, מה דעת הגראי"ל?

הגראי"ל שטיינמן: "הסמינרים המתקיימים בהכוונת הגר"ח ערנטרוי, אין בהם חשש. הרב ערנטרוי זכה להעמיד את הדת באירופה"

אלחנן הכהן | כיכר השבת |

"הסמינרים הללו שהם בהכוונת ר' חנוך, אין בהם כל חשש". כך הבהיר אמש (יום ראשון) הגראי"ל שטיינמן בשיחה ארוכה שקיים במעונו עם הגאון רבי חנוך ערנטרוי, מרבני אירופה. השיחה התקיימה בעקבות דברים שאמר מנכ"ל ועידת רבני אירופה, הרב אבא דונר, בוועידה האחרונה שהתקיימה במוסקבה.

בנאומו בפני הרבנים שהשתתפו בוועידה, אמר הרב דונר כי נועד עם הגראי"ל שטיינמן שהביע בפניו, כביכול, את התנגדותו לעריכת סמינרים למיועדים לגיור באירופה. הגר"ח ערנטרוי, ביקש לדעת האם יש אמת בדברים, משום שהסמינרים הללו מתקיימים בהכוונתו. "על הרב ערנטרוי שזכה להעמיד את הדת על תילה באירופה, ניתן לסמוך וכך גם הבהרתי לכל מי ששאל אותי", קבע הגראי"ל.

במהלך השיחה הארוכה פרש הגר"ח ערנטרוי סוגיות רבות וכבדות משקל העומדות על מרכז סדר היום של רבני אירופה, ובכללם עניין קיום הסמינרים לתגבור יהדות של המועמדים שנמצאו ראויים לגיור בתום תהליך ממושך. הגר"ח ערנטרוי הסביר כי לסמינרים הללו מתקבלים רק מועמדים לגיור שהופנו על ידי בית הדין, ובהמלצתו ובחינתו האישית. בנוסף, הוא עצמו משתתף בחלק מהסמינרים כמרצה פעיל.

משכך, קבע הגראי"ל, כי אין כל חשש בהשתתפות בסמינרים הללו ובשיתוף פעולה איתן עם ארגונים שונים הפועלים לשמירה על גחלת היהדות באירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר