רבה של ירושלים במכתב לרבה של ארגנטינה המותקף: "להעניש את התוקפים"

הגאון הרב אריה שטרן שלח מכתב תמיכה לרבה של ארגנטינה שהותקף אמש בביתו על ידי אלמונים והוכה קשות על ידיהם כשהם אומרים לו "אנחנו יודעים שאתה הרב הראשי" (בעולם)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"א שטרן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רבה הראשי של ירושלים, הגאון הרב אריה שטרן, שלח בשעה האחרונה (שלישי), מכתב לרבה של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ' שנפצע קשה לאחר שהותקף לפנות בוקר ע"י אלמונים.

במכתבו כתב הרב שטרן: "הזדעזענו לשמוע על התקיפה האלימה שפגעה בך ומבקשים אנו בתחילה לברך אותך בברכת רפואה שלימה ושתוכל בעזרת ה' לחזור במהירות לאיתנך בבריאות, ולהמשיך בפעילותך בקרב יהודי ארגנטינה, פעילות ממנה התרשמנו מאוד בפגישה שהיתה בינינו בביקורנו כזכור בלשכתך".

עוד הוסיף: "מלבד איחולי ההחלמה בקשתנו שתעביר באמצעות אנשי לשכתך ברכת עידוד והתחזקות לכל משפחות היהודים בעירכם. יתן ה' לכם כח להתגבר על המכה הכואבת שבעצם פוגעת בכולכם ואנחנו כאן בארץ ישראל מזדהים אתכם ודורשים בשלומכם. בטוחים אנו שראשי מדינתנו יפעלו אצל השלטונות בארגנטינה שיעשו את כל הנדרש לתפוס ולהעניש את התוקפים וירתיעו בכך את כל המבקשים את רעתנו".

כזכור, וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', הרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', הותקף באלימות קשה אתמול בביתו שבבירת המדינה, בואנוס איירס. לפי כלי התקשורת המקומיים, הרב דוידוביץ' הותקף על-ידי אלמונים שנכנסו לביתו סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר ואמרו לו "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית".

האלמונים שדדו ממנו כסף וחפצים אישיים ותקפו גם את אשתו. כתוצאה מהתקיפה, אושפז הרב בבית חולים מקומי במצב קשה. בקהילה היהודית של ארגנטינה לא מקשרים לעת עתה את האירוע לאירוע אנטישמי וזאת על רקע סימנים לרקע פלילי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר