מחאות חסרות תקדים | תיעוד

הסלמה במחאות נגד המשטר בסין | אזרחים ועיתונאי נעצרו

פחות מארבע יממות של מחאות בסין, וההפגנות ממשיכות להתלבות ברחבי המדינה הקמוניסטית | הסינים דורשים למחוק תיעודים מההפגנות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

המחאות נגד המשטר הסיני ומדיניות הקורונה נמשכות: בעוד הממשל הסיני ממשיך לדבוק במדיניות 0 הקורונה שלו המטיל סגרים קשים על איזורים נרחבים במדינה הקומוניסטית, המחאות נגד המשטר והסגרים הולכות וגוברות.

המחאות החלו בסוף השבוע שעבר, זאת לאחר שעשרה בני אדם נספו בשריפה והשכנים לא יכלו לסייע בשל תנאי הקורונה המחמירים שאסרו עליהם לצאת מהבתים.

מוקדם יותר היום (שני) נעצרו מספר מפגינים, בעיקר בעיקר הגדולה שנגחאי. בין העצורים הוא עיתונאי ברשת הבריטית BBC, ששוחרר זמן קצר לאחר מכן. בסין טענו כי הכתב לא הציג את תעודת העיתונאי שלו - אך ברגע שהציג אותה שוחרר ממעצר.

בהמשך, ברשתות החברתיות פורסמו תיעודים של שוטרים סיניים מחייבים מפגינים למחוק תיעודים שצילמו בטלפון הסלולרי, זאת תוך ניסיון נואש למנוע מתמונות שיביכו את הממשל הסיני לזלוג לרשתות החברתיות בסין ובעולם כולו.

לצד זאת, בסין מנסים להציג תמונה של קושי עם נגיף הקורונה, ובשל כך נמנעים מלשדר תכנים המראים מדינות אחרות בעולם בחגיגות ללא מסיכות וללא סגר.

גם בשידורי המונדיאל, תחרות כדורגל שמתקיימת בימים אלו ועשרות מילוני סינים צופים בה, הוחלט בממשל הסיני לסנן את התיעוד של הקהל באיצטדיונים ולהתמקד בשחקנים כדי לא לחשוף את העובדה שכמעט ורק בסין מתקיימות הגבלות כה חמורות.

המחאות בימים האחרונים כמעט חסרות תקדים כשהמפגינים קוראים לנשיא שי ג'יפינג להתפטר מתפקידו ולהביא לקץ הקומוניזם במדינה - זאת זמן קצר אחרי שנשיא סין הצליח להיות הראשון זה עשרות שנים שנבחר לתקופת כהונה שלישית כנשיא המעצמה האסייתית.

בהמשך היום קרא האו"ם לסין לכבד את חופש הביטוי והמחאה ולא לנסות לדכא את המחאות כל עוד אינן אלימות.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר