לראשונה מזה מאה

הרפובליקנים כשלו במינוי יו"ר לבית הנבחרים

בבחירות שנערכו בקונגרס האמריקאי, הבית התחתון של בית הנבחרים בארה"ב, כשלו הרפובליקנים בבחירת היו"ר החדש של הבית וזאת למרות שיש להם רוב (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
קווין מקארתי (צילום: שאטרסטוק)

צרות במפלגה הרפובליקנית? בבחירות שנערכו אמש (שלישי) בקונגרס האמריקאי, הבית התחתון של בית הנבחרים בארה"ב, כשלו הרפובליקנים לבחור את היו"ר החדש של הבית וזאת למרות שיש להם רוב.

אמש נערכו שלוש סבבי הצבעות בהן הוא לא הצליח להשיג את 218 הקולות הנדרשים כדי להיבחר לתפקיד. ההצבעה הרביעית נדחתה להיום והרפובליקנים מקווים ליישב את הוויכוחים הפנימיים ביניהם.

כזכור, בבחירות האמצע בארה"ב, החזירו הרפובליקנים לעצמם את השליטה בקונגרס אך לא הצליחו לעשות זאת בסנאט. כרגע יש להם 222 לעומת 212 דמוקרטים. המושב האחרון ה-435 עדיין אינו מאויש בעקבות מותו של אחד מחברי הקונגרס הדמוקרטים מווירג'יניה ומחליפו ייבחר בעוד כחודש.

היו"ר יחליף את ננסי פלוסי, שהנהיגה את הרוב הדמוקרטי שהיה בבית הנבחרים עד בחירות האמצע שהתקיימו בנובמבר. בדרך כלל מדובר בהליך סמלי ומאז 1923 לא קרה שהיו"ר לא נבחר בסבב ההצבעות הראשון ומדובר במבוכה של ממש עבור הרפובליקנים.

הסיבה לקשיים, התנגדות של כמה מחברי המפלגה למועמדותו של קווין מקארתי לתפקיד. לטענת כמה מהם הוא אינו מספיק שמרן ומקורב מידי לממסד. מקארתי קיבל את תמיכת טראמפ לתפקיד וזאת למרות שביקר אותו בעבר בחריפות והטיל עליו את האחריות למהומות בקפיטול, אך לבינתיים קיבל רק 203 קולות מתוך 218 הנדרשים.

ההצבעות אמורות להימשך עד שמועמד זוכה לרוב ומקארתי אינו צפוי לוותר והוא מתכוון להמשיך ולהתמודד. לדמוקרטים אין סיכוי להשאיר את התפקיד בידיהם בכל מקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר