הרב שנפטר מקורונה

הבן בכה בלוויה: 'אבא, עשינו כל מה שיכולנו'

הגאון רבי ברוך הקשר זצ"ל, מראשי ישיבת אור ברוך שנפל קורבן למגפה המשתוללת, הובא למנוחות במסע הלוויה בו ספד לו בנו בבכי: "אנחנו צריכים ללמוד ממנו" • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ממסע הלוויה (צילום: חנניה אלמליח)

הלוויתו של הגאון רבי ברוך הקשר זצ"ל, מראשי ישיבת אור ברוך בירושלים, שנפטר היום (רביעי) בגיל 83, לאחר שנדבק בקורונה, נערכה לפני השקיעה, בנו הגדול ספד לו בהתרגשות.

מסע הלוויה יצאה מביתו בשכונת סנהדריה בירושלים, לכיוון ישיבת אור ברוך ולאחר מכן להר המנוחות, שם נטמן הרב הקשר זצ"ל.

בנו הגדול, הספיד אותו סמוך לביתו בשכונת סנהדריה המורחבת בירושלים: "הוא עשה את הכל בדיוק מה שצריך לעשות. אחד שמחובר למוסר כל החיים, אז הוא יודע איך צריך להתנהל. איש מעש ואף פעם הוא לא התרברב במה שהוא עשה".

"אנחנו צריכים ללמוד ממנו, איך תמיד הוא חשב על אחרים. אבא תמיד אמר לי תוקיר ותעריך כל בן תורה, כל דבר קטן הוא ידע להאריך, ואני אומר רק מקצת שבחו. 'בתחבולות' - הוא עשה הכל כדי לפרגן ולתת מחמאות לשני".

"ניסינו כל מה שיוכלנו - עשינו הכל בהדרכת רופא, עשינו הכל אבל אולי היינו יכולים לעשות יותר, אז אנחנו מבקשים סליחה על הכל".

המנוח (83) נולד בשנת תרצ"ז להוריו רבי שמעון ומרת חנה ע"ה, לאחר שעלו לארץ ישראל ממדינת מוצאם גרמניה.

אחיו של רבי ברוך, הוא הגאון המפורסם רבי דוד הקשר זצ"ל, מראשי ישיבת קול תורה, שנפטר בגיל צעיר ממחלת הסרטן.

בהגיעו לפרקו, נישא ר' ברוך לבתו של הרב יוסף שטיינברג מירושלים, והקים עמה בית נאמן בישראל, שרוב שנותיו היה בשכונת סנהדריה בעיר.

את דרכו בהרבצת תורה החל הגר"ב הקשר ב'תפרח', בה היה מראשי הישיבה לפני כ-35 שנים. לאחר מכן עבר לכהן בישיבת 'בית התלמוד' של הרב שוורצמן זצ"ל בירושלים, ובהמשך עבר לשמש כר"מ בישיבת 'אור ברוך שהקים הגאון רבי גבריאל טולדנו זצ"ל.

בפטירתו הותיר אחריו שמונה ילדים, שבעה בנים ובת, שאת אחד מהם היה אמור להוביל אל מתחת לחופה במהלך השבוע שעבר - חתונה שנדחתה כמובן לאור המצב.

ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר