צפו בכנס

הישיבה הוותיקה פתחה סניף בבית שמש

הישיבה הירושלמית 'תורת רפאל', ערכה השבוע את כנס היסוד של הישיבה הקטנה החדשה שתפתח בעיר בית שמש תחת אותו השם • לישיבה החדשה אין קשר למחלוקת בי-ם (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
כנס היסוד (צילום: ללא קרדיט)

התרגשות בעיר בית שמש: ישיבת תורת רפאל, הנחשבת לאחת מהישיבות הקטנות הטובות בירושלים, פתחה סניף של הישיבה בעיר.

בשנים האחרונות, עם הגידול המואץ של התושבים החרדיים בעיר בית שמש, נוצר צורך בפתילת עוד ישיבות קטנות בעיר, כדי לספק את הביקוש.

לפני כמה חודשים, פנו רבני העיר לראשי ישיבת תורת רפאל הירושלמית, שייאותו לפתוח סניף של הישיבה בעיר, המהלך נרקם במשך מספר חודשים והשבוע התקיים כנס הייסוד לישיבה.

מי שיעמוד בראשות הישיבה, הוא הגאון רבי חיים קוק ולצדו הגאון רבי אליהו שלאנגר, המשגיח יהיה הגאון רבי מאיר פראנק ור"מ הישיבה - הגאון רבי הלל פלאי.

בכנס ההקמה השתתפו ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן והגאון רבי אברהם יצחק קוק, בנוסף השתתפו עשרות הורים לבחורים פוטנציאליים.

הגר"ד כהן שדיבר בכנס, עמד בדבריו על מעלתה של הישיבה שהלימוד ויגיעת התורה נעשים מתוך חיבור וקשר עם נותן התורה שזה הדבר הנצרך בדורינו כדי לצמוח תלמיד חכם.

הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק, דיבר על הצורך להקים מקום תורה חשוב כמו תורת רפאל בעיר והתנופה הגדולה ברוחניות שהעיר תקבל מכך - בהכירו את כל צוות הישיבה כתלמידי חכמים מופלגים, "אשר פקיע שמייהו בהעמדת תלמידים".

הגאון רבי חיים הכהן קוק, פרס את משנתה של הישיבה על לימוד התורה הנעשה כפי המסורה מדור דור. "וכפי שלמדנו מרנן החזון איש ובעל הקהילות יעקב קודם החזרה מספר פעמים על הסוגיות, עד אשר יהיה שגור על פיו ורק אח"כ העמקה בעומק העיון אשר כך גם לימוד העיון נעשה מתוך ידיעה והבנה עמוקה ורק כך גדלים תלמידי חכמים".

הגאון רבי אליהו שלנגר, ציין את ענין ההשקעה המרובה בישיבה על העמדת התלמידים כל אחד כיחיד עד אשר יצא
תלמיד חכם וירא שמים.

הגאון רבי הלל פאלי, סיפר לציבור על השתלשלות הדברים עד לפתיחתה של הישיבה וגודל הסייעתא דשמיא שראו בעניין ודיבר על החיבור הפנימי לתורה ומצוות אשר מחדירים בישיבה בליבות התלמידים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי לייסוד הישיבה בבית שמש, אין קשר למחלוקת שהתגלעה לאחרונה בישיבה בירושלים, כאשר כפי שדווח ב'כיכר השבת' לראשונה, המשגיח הגאון רבי מרדכי שפירא עזב את הישיבה ופתח ישיבה חדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר