צפו בשטייגען

קיימו את הוראת הגר"ג: לא יצאו לשבת חופשית

בישיבת תורת זאב שבבית שמש, שמעו להוראתו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ומתחילת ה'זמן' עד השבת הנוכחית, הם לא יצאו ל'שבת חופשית'; צפו בשטייגען (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ישיבת תורת זאב (צילום: ללא קרדיט)

בישיבת תורת זאב שבראשותו של הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, לא יצאו מתחילת 'זמן קיץ' - ל'שבת חופשית', בשל הוראת ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

בשונה ממרבית עולם הישיבות, שעל פי הנוהג המקובל - יצאו בשבת הקודמת של אחרי שבועות, לשבת חופשית ולמספר ימים הביתה, בישיבת תורת זאב, החליטו להמתין עד לשבת זו כדי לצאת הביתה וזאת לאחר ההוראה כאמור של הגר"ג אדלשטיין.

בשיחה שנשא ראש הישיבה הגר"ב סולביצ'יק בליל חג השבועות בהיכל הישיבה, הוא הסביר את ההוראה החדשה, "הרי בכל שנה לא מובן מהו ה'בין הזמנים הזה שנהיה אחרי שבועות, אפי' ל'שבת' לא מובן כל כך למה הולכים לבית, הרי אדרבה אחרי הקבלה צריך להיות החיזוק הכי גדול, בלי הפסקה ובלי ריפיון".

ראש הישיבה הוסיף עוד: "ממילא היו הולכים לנוח, היו הולכים בערב שבת וחוזרים במוצאי שבת, אבל זה נהיה כמו בין הזמנים, זה פירכא על הקבלה, וזה בכל שנה, אבל השנה אנחנו הרי במצב של סכנה, אנחנו חיים כאילו ברוגע, אבל באמת הרי המצב הוא סכנה, ובזמן כזה איך אפשר להפקיר את המערכה וללכת לבלות ולהשחית את הזמן, הרי זה משחית את כל העולם".

"זה גורם רח"ל להסתר פנים, נראה לי שאי אפשר ללכת בכזה מצב אפילו לשבת לבית, חייבים לעמוד על המשמר, בלא הפסקה, להשפיע על העולם הנהגה של הארת פנים, לדעתי אסור ללכת בכזה מצב".

ראש הישיבה סיפר לבחורים: "כך אני חשבתי, ולמעשה התייעצתי בעניין הזה, עם ר' גרשון, והוא הסכים איתי שבשום פנים ואופן, אי אפשר ללכת בכזה מצב לנוח, והוא אמר אפילו אם ילכו בשבוע שאח"כ, ואז כמובן לא ל'בין הזמנים' אלא ללכת בער"ש ולחזור במוצ"ש, אבל השבוע שלא ילכו".

צפו בשטייגען בשבוע האחרון בישיבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר