בישיבה החרדית התיכונית

הסיום מסכת שצלח את כל הסגרים והבידודים

תלמידי כיתה ט' בישיבה החרדית התיכונית החדשה "נתיבי התורה", קיימו סיום מרגש של מסכת ב"ק אותה הם למדו במשך השנה עם רה"י ור"מ הכיתה, הרב כרמי גרוס (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

תלמידי כיתה ט' בישיבה החרדית התיכונית החדשה "נתיבי התורה", קיימו סיום מרגש של מסכת בבא קמא אותה הם למדו במשך השנה עם ראש הישיבה ור"מ הכיתה, הרב כרמי גרוס, המשמש גם כראש ישיבת ההסדר החרדית-טכנולוגית "דרך חיים" בגן יבנה.

הישיבה התיכונית נתיבי התורה בבית שמש,הוקמה בתחילת שנה זו על ידי עמותת "נתיבי תורה וטכנולוגיה" שהקימה את ישיבת ההסדר החרדית "דרך חיים" בגן יבנה לפני 8 שנים.

המטרה היתה ליצור קאדר של תלמידים מצטיינים שימשיכו עם סיום לימודיהם בישיבה התיכונית,בישיבת ההסדר ,ובכך ליצור רצף לימודי תורני וכללי באותה רוח אידאולוגית מגיל 14 עד גיל 23.

ישיבת נתיבי התורה שמה לה למטרה לגדל בני תורה ובעלי מידות המלאים בחכמת התורה בכל מקצעותיה ובעלי אופקים רחבים בחכמות הטבע והעולם (עם תעודת בגרות מלאה ומצטיינת). חזון הישיבה הוא שתלמידנו יגדלו לתלמידי חכמים אמיתיים התורמים ומשפיעים בחברה הן כ'כלי קודש' והן כאנשי מקצוע בתחומים מובילים במדינה והכל מתוך השקפה של תורה ויראת שמים.

במהלך השנה התלמידים למדו באופן אינטנסיבי ולא ויתרו על השיעור היומי גם בימים של סגר, בימי חול המועד ולעיתים אף בשבת. הלימוד כלל בחנים ומבחנים שבועיים כדי לבדוק את רמת הידע וההבנה של התלמידים וכן על מנת לעודד את התלמידים לחזור על הנלמד.

במהלך הסיום, ראש הישיבה דיבר על כך שמסכת בבא קמא מסתיימת בשאלת החלוקה של נסורת בין הנגר לבין בעל הבית. נסורת זו שכמעט אין לה שום ערך כספי היא נושא לדיון שלם בגמרא משום שתורתנו הקדושה מדריכה אותנו להקפיד ולהיזהר כ"כ בעניינים של בן אדם לחברו ולא לקחת אבל דבר פעוט מהשני שלא כדין וכדברי רב יהודה (ב"ק ל.) "האי מאן דבעי למהוי חסידא, לקיים מילי דנזיקין". בנוסף, ראש הישבה הדגיש בדבריו את חשיבות החזרה על הנלמד.

ר"מ נוסף בישיבה, הרב זאב רונס, דיבר על כך שבזכות כח הרצון, כח ההתמדה והרבה סייעתא דשמיא, התלמידים הצליחו במשימה שהיתה נראית כבלתי אפשרית (ובוודאי בשנה כ"כ מורכבת כמו השנה שעברה עלינו כעת) וכשם שהציחו במשימה זו כך יצליחו בע"ה אתגרים שיקחו על עצמם בעתיד.

התלמידים מתחילים ללמוד כעת את מסכת בבא מציעא אותה הם יסיימו בעזרת ה' בסוף שנת הלימודים הקרובה.

בעזרת ה', בסיום ארבע שנות לימוד בישיבה, התלמידים יצאו עם ידיעה טובה ובקיאות בכמעט כל סדר נזיקין, בקיאות בהלכה (בדגש על הלכות היום יום) וידיעה טובה בתנ"ך ומחשבה.

לצד לימודי הקודש, התלמידים לומדים לימודי תיכון ברמה הגבוהה ביותר (5 יחידות לימוד במתמטיקה, בפיזיקה, באנגלית וכן את שאר לימודי התיכון הנדרשים לתעודת בגרות מצטיינת).

החזון שלנו הוא לגדל בני תורה ותלמידי חכמים המקפידים על קלה כבחמורה התורמים ומשפיעים במגוון תחומי עשייה במדינת ישראל.

בסיום המסכת, ראינו את השלב הראשון של החזון הולך ומתממש!

לפרטים ולרישום ניתן לפנות לרב כרמי גרוס, ראש הישיבה כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר