לפני 14 שנה • צפו

"אין לי טלפונים ברוך השם", סיפר הגר"א ארלנגר זצ"ל לתלמידים

על שיחות טלפון באמצע לימוד, על פריצות הגדר ועל התלמיד שהתבקש לעזוב באמצע שיעור • במסיבת חנוכה בקול תורה לפני 14 שנה, עורר הגר"א ארלנגר זצ"ל, שהלילה הלך לעולמו, את התלמידים • צפו בקטע המלא (עולם הישיבות)

שלמה מן | כיכר השבת |
הגאון רבי אברהם ארלנגר זצ"ל (תמונה: באדיבות ישיבת 'קול תורה'. הוידאו באדיבות משמרת כהן)

זו הייתה חגיגת חנוכה בישיבת 'קול תורה' בירושלים, לפני כמעט 14 שנים, בתשס"ח. הגאון רבי אברהם ארלנגר זצ"ל, שהלילה התבקש לבית דין של מעלה, בגיל 90, אחרי שנדבק בנגיף הקורונה, נשא שיחת חיזוק בפני תלמידי הישיבה. אחד מיושבי החדר תיעד את הדברים במצלמה זעירה שהחזיק. בעקבות פטירתו, מפרסם כיכר השבת את הקטע המלא.

"מי שלא מבין את זה, שיחשוב קצת אם הוא רוצה להיות תלמיד חכם", רעם קולו של הרב ארלנגר, הספוג אהבת תורה, בתלמידים (התמלול להלן - בשינויי עריכה קלים). "ומי שיש לו קצת שייכות ושכל, אז בוודאי רואה את פשיטת הרגל, איך נראים אלו שאינם דבוקים בתורה, הרי זה בן אדם אחר. מי שעוסק בתורה ומי שלא. אנחנו עמלים והם עמלים".

הרב ארלנגר המשיך: "אשרינו ששמת חלקנו ביושבי בית המדרש ולא ביושבי קרנות. מזה מובן שיושבי בית המדרש זה סתירה עם יושבי קרנות. יושבי בתי המדרש דבוקים בתורה ועמלים בתורה ומקבלים שכר. ואם כן כל מי שעדיין לא השתחרר, אם יש לו קצת קשר, אם הוא לא טיפש ולא רשע - אז הוא צריך להתחזק ולהצטרף ולא להיות פורץ גדר, ואדרבה שכל אחד יחזק את השני שיקדש שם שמים וכל אחד יראה את הפירות של זה".

בהמשך התייחס להסחת הדעת האופיינית בשנים האחרונות, מכשירי הטלפון. "אני אין לי טלפונים ברוך השם, אין לי יצר הרע לזה", שיתף ראש הישיבה את התלמידים. "מה גם שטלפון, בזמן שאני לומד, אני לא עונה. מבחינתי עכשיו, כאשר אני לומד, זה לא הזמן לשיחות. אתה רוצה לדבר? אבל אני רוצה ללמוד כעת, מה יש? פעם קראו לבחור מהשיעור, אמרתי: 'מה זאת אומרת? יש פה שיעור'. תורה שאסור להפסיק. מדביקות בתורה צומחים תלמידי חכמים".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר