"סגירת מעגל מרגשת"

כשנה אחרי התרומה; החבר שהעניק כליה כובד בסנדקאות

איצ'ה ויאיר הם חברים טובים עוד מהישיבה, לפני יותר משנה, יאיר עבר טיפולי דיאליזה ונזקק לתרומת כליה, איצ'ה לא חשב פעמיים ותרם • היום, נסגר המעגל, כאשר יאיר כיבד את חברו בסנדקאות (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
איצ'ה אלטמן ויאיר שפירא, בברית (צילום: ללא קרדיט)

זהו סיפור לא שגרתי על שני חברים טובים מהישיבה, שסגרו היום (ראשון) מעגל, כאשר איצ'ה אלטמן, כובד בסנדקאות בברית לבנו של חברו הטוב, יאיר שפירא, לו תרם כליה לפני כשנה וחצי.

איצ'ה אלטמן ויאיר שפירא - בשנת ה-35 לחייהם, למדו יחד בישיבת נחלת יאיר - לפני יותר מ-15 שנים, ושניהם מתגוררים בעיר פתח תקווה, איצ'ה במרכז העיר ויאיר בשכונת גני הדר.

לפני כמה שנים, יאיר שפירא, סבל מאיזו בעיה בכליות ובשלב מסוים הוא אף נזקק לטיפולי דיאליזה, כאשר במקביל נעשו מאמצים חובקי עולם למצוא עבורו כליה שמתאימה לו.

איצ'ה אלטמן ויאיר שפירא, בברית

חברו איצ'ה (נשוי +5. ח"ב), שמע מהמקרה ובאומץ רב, החליט להירתם ולהיכנס לסדרת בדיקות, שיבדקו האם הוא מתאים לתרומת הכליה לחברו.

לפני כשנה וחצי, לאחר שכל האישורים נבדקו, ואיצ'ה נמצא מתאים, עלו השניים על שולחן הניתוחים, והכליה של איצ'ה עברה לחברו הטוב יאיר.

בערב שבת האחרון, התקשר יאיר לחברו איצ'ה והזמין אותו לברית שיערוך לבנו ביום ראשון, ובפיו בשורה מרגשת, "אתה תהיה הסנדק", בישר לחברו הנרגש. ואכן, היום, שימש איצ'ה שימש הסנדק לבנו של יאיר שפירא, לתינוק אם שאלתם, קראו ידידיה.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מגולל איצ'ה אלטמן את הלבטים שעבר טרם תרומת הכליה: "לפני כמה שנים נחשפתי לאדם צדיק שתרם כליה, ולאחר שיחה איתו החלטתי שאני אעשה את זה באיזה שהוא שלב בחיים - אך זהשלב הזה היה רחוק ממני, לא חשבתי שזה יגיע כל כך מהר".

"ברגע שהמחלה של יאיר התחילה קצת להחמיר", מסר איצ'ה, "אמרתי לו שאני שומר לו את הכליה ואכן כך היה, כמובן שברגע שהוא התחיל טיפולי דיאליזה התחלתי בתהליך מול "מתנת חיים", כשלאחר תקופה של בדיקות התאמה הגיע הרגע המשמח ונפגשנו על שולחן הניתוחים".

איצ'ה אלטמן ויאיר שפירא, בברית

"כמובן שהיו קצת חששות", מספר איצ'ה על הרגעים שלפני הניתוח, "אבל ברגע שהחלטתי שאני עושה את זה בכל מצב הכל מתגמד לעומת המטרה".

איצ'ה מספר על ההצעה שקיבל להיות סנדק: "ההצעה להיות סנדק הייתה מרגשת במיוחד ובהחלט זה סוג של סגירת מעגל מרגשת בשבילי", אומר איצ'ה בהתרגשות לסיום.

איצ'ה אלטמן ויאיר שפירא, בברית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר