מסירת התורה

כך התכוננו לקבלת התורה בישיבת דעת תבונות

ימי ההכנה לקבלת התורה ילוו את תלמידי הישיבה התיכונית הירושלמית 'דעת תבונות' עוד שנים רבות. כמיטב מסורת הישיבה, גם הימים שבין פסח לעצרת היו מלאים בחוויות רוחניות עשירות, כאלה שיותירו את חותמן על בני הישיבה לאורך שנים (עולם הישיבות)

כיכר השבת | מקודם |
המשגיח התפעל מרמתם של בני הישיבה ומהשמחה שניכרת על פניהם (צילום: באדיבות המצלם)

את ימי ההכנה לזמן מתן תורתנו פתחו התלמידים בביקור מרומם בישיבת מיר.

בני הישיבה הצטרפו ללומדים בבתי המדרש השונים, עסקו עמם בהוויות אביי ורבא ובמשך מספר שעות הרגישו עצמם חלק מהישיבה הגדולה בעולם.

לאחר הלימוד בבית המדרש השתתפו בני הישיבה בשיחת מוסר שמסר ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, שיחה שעסקה בהכנה לימי קבלת התורה ובחובה המוטלת על כל יחיד להתכונן ולקבל את התורה בעצמו. בשעת 'בין הסדרים' נפגשו התלמידים עם בחורי ישיבת מיר המתגוררים בחו"ל ומקיימים בעצמם 'הווי גולה למקום תורה'.

המפגש הבלתי אמצעי של תלמידי הישיבה עם צעירים שעזבו מנעמי עולם ומקדישים מספר שנים ללימוד התורה בטהרתה הותיר על התלמידים חותם בל יימחה.

מלבד הביקור המיוחד בישיבת מיר, התקבלו התלמידים לשיחה וברכה במעונו של זקן המשגיחים הגאון רבי חיים ואלקין . רבי חיים התפעל מרמתם של בני הישיבה ומהשמחה שניכרת על פניהם. המשגיח שוחח עם התלמידים, העניק להם עצות לעליה בתורה ויראת שמים וברך כל תלמיד באופן אישי.

בסיומם של ימי הספירה התקיים בישיבה מעמד מרגש של לימוד בצוותא עם ההורים. עשרות האבות הצטרפו לשעה של קורת רוח בבית המדרש, למדו יחד עם בניהם החביבים והתכוננו לקראת שיעורו של ראש הישיבה הרב יונה הוכמן שליט"א. לאחר השיעור נערך מעמד סיומים מרגש בו תלמידים רבים סיימו את המסכתות עליהם יגעו ועמלו בחודשי החורף.

המעמד נחתם בשיחתו המעוררת של מגיד המישרים הרב שמעון הלר, אשר רומם את התלמידים טפח מעל הקרקע, החדיר בהם חשק ושמחה על שזכו להסתופף בחצרות ה'.

בסיומו של הערב ציינו ההורים את שמחתם הרבה של התלמידים ואת ההשקעה המרובה של הצוות, השקעה שפירותיה ניכרים ומצמיחה את הבנים בעולמה של תורה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר