ההספד המלא | צפו

הגר"ש בצלאל: "חכם שלום אמר לי 'אני מרגיש זבל בפני הקב"ה'"

הגאון רבי שמואל בצלאל, מגדולי תלמידי החכמים בירושלים וראש ישיבת פורת יוסף, ספד לראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל וסיפר על מידותיו התרומיות והנעלות; "הוא שימש דוגמה לכולנו" | צפו (הספדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ש בצלאל מספיד (צילום: שיא לייב)

הגאון רבי שמואל בצלאל, מגדולי תלמידי החכמים בירושלים ומי שעמד לצד ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל בראשות ישיבת פורת יוסף ברובע היהודי, ספד לו היום (שני) בהלוויה הגדולה שיצאה מהיכל ישיבת פורת יוסף בשכונת גאולה בירושלים.

"חכם שלום הגאון הגדול וידיד נפש שהיה איתי יחד הרבה שנים", פתח הגר"ש את הספדו, "מרן ראש הישיבה היה נר לרגלי דבריך ואור לנתיבתי".

"הוא האיר את החושך בכל צעד שבו הוא הלך. היו לו כוחות של גאונות וענווה, יראת שמיים טהורה. חכם שלום היה עניו אמיתי, דרכו היתה אמת ורק אמת, כשדיברנו על יראת שמים הוא היה ניצב על ראש הצוק ומשמש דוגמא לכולנו".

"ראש הישיבה היה דוגמא לכולנו בדקדוק בהלכה, והוא היה נוהג ללמוד את הספר חובת הלבבות בדרכו לישיבה, וכשהיה חוזר הביתה. ראש הישיבה זיכך את גופו ברוחניות ממש".

"ראש הישיבה", אמר הגר"ש בקול בוכים: "עם כל הגדלות שלו, אמר לי כמה פעמים אני מרגיש שאני זבל ממש כלפי הקב"ה. אמרתי לו, איך הרב מדבר, חלילה וחס, והוא אמר לי ככה אני מרגיש כלפי הקב"ה. כמה ענווה וכמה גדולה היה באיש הזה".

"חכם שלום מעולם הוא לא העיר על משקה או דבר מאכל שהוא טעים או מלוח, כל כך היה לו חשוב הנושא של בן אדם לחברו. אנו נקבל את בנו של ראש הישיבה חכם שלום, הגאון רבי שמעון לישיבתנו הקדושה שימלא את מקומו", אמר הגר"ש ובכך הכריז על יורשו של נשיא המועצת.

צפו בווידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר