הודעה חריגה

בחורים בפוניבז' מאיימים: "ביקורי תיירים יגרמו למצב לא נעים"

בחורי ישיבת פוניבז', יצאו השנה בהודעה חריגה, נגד התיירים שפוקדים את גבעת הישיבה במהלך ימי החנוכה | התלמידים אף שיגרו איום וכתבו במודעה: "ביקורי תיירים עלולים לגרום לסערת רוחות ומצבים בלתי נעימים" (עולם הישיבות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
ישיבת פוניבז' (צילום: Roni Schutzer/Flash 90)

"ביקורי תיירים עלולים לגרום לסערת רוחות ומצבים בלתי נעימים": כך מנסים הערב (ראשון) תלמידי ישיבת פוניבז' ('מסורת התורה'. א"כ), למנוע מתיירים רבים הנוהגים מידי שנה לבקר בגבעת הישיבה בבני ברק, לעלות ולבקר ב"אם הישיבות".

תיירים, אינם דבר זר בגבעת הישיבה בבני ברק. מידי ליל שישי נצפים עשרות מבקרים חילונים מתל אביב, רמת גן והסביבה, העולים לגבעת הישיבה במסגרת סיבובי היכרות מאורגנים עם העולם החרדי.

הם מבקרים במעדניות המפורסמות, טועמים צ'ולנט, יאפצ'וק וכבד קצוץ, מקנחים עם מנת גאלער משובחת אותה הם מעמיסים על קרקרים דקים, ואז, כאשר הם סיימו לקיים את 'טועמיה' בהידור רב, ו"מדושני עונג" זאת ההגדרה המיטיבה לתאר אותם הם עולים לבקר ב"אם הישיבות" - ישיבת פוניבז' המיתולוגית.

השיא בכמויות המבקרים נרשם דווקא בימי חג החנוכה. אז, כאשר מעשרות חדרי הפנימיות, נוצצות באור יקרות נרות החנוכה הדולקות כל שעות הערב, מאות מבקרים מידי יום נוהרים אל גבעת הישיבה, נהנים להביט בחנוכיות הדולקות, כאשר ברקע נשמעת נהמת הלומדים מבית המדרש האקוסטי בראש הגבעה.

אולם, לא כולם רואים בעין יפה את מאות החילונים המבקרים בישיבה. תלמידי ישיבת מסורת התורה, השוכנים גם הם בגבעת הישיבה, נוטים לגרש מפעם בפעם את התיירים התורנים בטענה כי הם פוגמים באווירת הקדושה של הישיבה.

המודעה שנתלתה

הערב, עם כניסת החג, המבשר גם על בואם של מאות המבקרים, הציבו תלמידי הישיבה מודעות ופאשקווילים המזהירים את התיירים מלעלות לגבעת הישיבה. "אזור גבעת הישיבה כולו כולל מתחמי בתי המדרש והפנימיות הינו מקום המיועד ללימוד תורה תפילה ומוסר עבור כלל בחורי הישיבה והאברכים" נכתב.

תלמידי הישיבה אף מאיימים במרומז: "כניסת נשים לאזור זה פוגעת קשות ברגשותינו ובצביון המקום, ועלולה לעורר סער רוחות ומצבים בלתי נעימים".

מנגד, תלמידי ישיבת פוניבז' אינם מבינים מדוע יצא קצפם של השכנים מצפון הגבעה: "הם בכלל בחופש בחנוכה, מה אכפת להם מה קורה כשהם לא נמצאים? תמה אחד הבחורים בשיחה ל"כיכר השבת". כבר שנים זה מקובל בישיבה. כל חנוכה. הבחורים נמצאים בזמני הביקורים בבית המדרש ואין להם מושג מה קורה ברחבה בין הפנימיות לבתי המדרש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר