כַּאֲשֶׁר יְיַסֵּר אִישׁ אֶת בְּנוֹ

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי בשיחת חיזוק מיוחדת: "לא להסתכל על השני, כל אחד חייב חשבון נפש"

ראש הישיבה נשא שיחת חיזוק מיוחדת לפני שיעור כללי שמסר בישיבת פוניבז' ובמהלכה הוא סיפר על הכאב העצום שיש לו מאז הטבח המחריד והורה במה חייבים וצריכים להתחזק | תיעוד וסיקור (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה בשיחתו

ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי, החליט לדבר על המצב לפני שיעור כללי שמסר בימים האחרונים.

"לפני השיעור", פתח ראש הישיבה את משא החיזוק, "אני רוצה לדבר קצת דברים שמעיקים על לבי, ובעצם מעיקים על כל בני הישיבה, המצב היום בארץ זה כולם יודעים, מצב קשה מאוד, חרון אף ה', ממש חרון אף, עת צרה היא ליעקב, עכשיו גם יש אצלינו בישיבה אֵבֶל על אברך שאף פעם לא החסיר שיעור, הרב מאיר בן סניור זצ''ל שהלך לעולמו. לדאבון ליבנו כמה חללים ושבויים יש, ומתוכם תינוקות גיפערלאך, והרוגים רבים ממש אפשר להגיד דמם נשפך כמים, כמו שכתוב בתהלים שפכו דמם כמים".

צפו בדבריו המלאים של ראש הישיבה

"אבל", הסביר ראש הישיבה, "צריכים לדעת דבר אחד, הקב"ה לא רוצה להעניש אותנו, כתוב- וְיָדַעְתָּ עִם לְבָבֶךָ כִּי כַּאֲשֶׁר יְיַסֵּר אִישׁ אֶת בְּנוֹ ה' אֱלֹקֶיךָ מְיַסְּרֶךָּ (דברים ח' ה') העונש של הקב"ה בא מתוך אהבה, לא מתוך שנאה ח''ו, הקב"ה אוהב עמו ישראל, ומפני שהוא אוהב הוא מייסר, כשאבא נותן מכה זה רק מפני שהוא אוהב את בנו, הקב"ה כעת מייסרנו, צריך לדעת ולהאמין שהקב"ה אוהב אותנו וכל מה שהוא עושה זה מתוך אהבה, כמו שאבא מייסר את בנו".

ראש הישיבה אמר עוד: "הגמרא אומרת במסכת כתובות שחבלה הותרה מכללה בבית דין, ומה הותרה בבית דין, שבית דין מענישים במיתה ומלקות, ויש לשאול למה לא אומרת הגמרא שחבלה הותרה אצל אב, שגם אב מותר לו להלקות את בנו, והתירוץ הוא שאבא לא מכה, האבא מנשק. חושך שבטו שונא בנו, מכה של אבא איננה חבלה מכה של אבא היא נשיקה. הקב"ה הוא אבא שלנו, אבינו שבשמים אוהב אותנו מאוד, וכשהוא מייסר זה מפני שהוא אוהב אותנו, הוא אוהב אותנו ומייסר אותנו, ולכן תמיד לכלל ישראל יש  צרות כי הכל הם ייסורים מאהבה".

ראש הישיבה הוסיף: "הנביא בישעיהו אומר דַּבְּרוּ עַל לֵב יְרוּשָׁלַ͏ִם וְקִרְאוּ אֵלֶיהָ כִּי מָלְאָה צְבָאָהּ כִּי נִרְצָה עֲו‍ֹנָהּ כִּי לָקְחָה מִיַּד יְהוָה כִּפְלַיִם בְּכָל חַטֹּאתֶיהָ. למה לקחה כפלים, על חטא מגיע עונש, אבל מדוע כפלים, והביאור הוא על פי הכתוב בירמיהו אומר הקב"ה לשוא הכיתי את בניכם מוסר לא לקחו, כשהקב"ה מייסר אותנו מה הוא רוצה ? הוא אוהב אותנו והוא רוצה שנתקן את עצמינו, ואם זה לא עוזר, אז אומר הקב''ה לשוא הכיתי את בניכם מוסר לא לקחו".

"אם לא חוזרים בתשובה", טען ראש הישיבה, "הקב"ה מצטער למה הכיתי אתכם הרי זה לא עזר, ואם כך המכה היתה לחינם, ומלבד הצער שיש לקב''ה על עצם מה שהוא מכה את עם ישראל, נוסף לו עוד צער על החטא שלא לוקחים מוסר מזאת המכה, וכשלא לוקחים מוסר אז אנחנו כעת חוטאים שציערנו את ה' לשווא. בשעת החורבן כתוב בחז"ל שהקב"ה בכה, הוא החריב את בית המקדש אז מה הוא בכה? אלא בכייתו היא כי הקב''ה רצה להחריב את בית המקדש? הרי את ביתי החרבתי, אז הוא בוכה ומצטער הן על צער החורבן והן על הצער שהיכה את בניו ולא למדו מזה מוסר, נמצא שחטאו בכפליים ועל זה מגיע עונש בכפליים. זה אנחנו צריכים לדעת במצב הזה צריכים כל אחד יחזור על נגעי עצמו, לא על חבירו, לא! לא! רק כל אחד ימצא משהו שצריכים להתחזק בו, כולנו צריכים להתחזק, וכל אחד יחשוב רק על עצמו מה הוא יכול לתקן".

לסיום אמר ראש הישיבה: "ה' יעזור שנזכה כבר לעבור את תקופת הייסורים, ונשוב בתשובה שלימה לפניו, והקב''ה יקבל את תשובתנו, ונזכה שהקב''ה ישוב את שבות יעקב. ומלבד צרת הכלל, גם כאן בישיבה הנה ראינו אתמול את לווית האברך היקר הרב בן סניור זצ''ל, ויש  עוד כמה צרות, בחורים וילדים שקבלו את המחלה הנוראה רח''ל, זה גיפערלאך, צריכים להתפלל גם עליהם בלב שלם, כולנו אומרים בימים אלו תהלים אחרי התפילות נחשוב גם עליהם, צריכים להתפלל ולחזק לתקן את עצמנו ונזכה שהקב"ה ירחם עלינו ונזכה לגאולה שלימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר