המלחמה בש"ס

הרב מאזוז: לא בירכתי את דרעי על שהוחזר הפיקדון

ראש ישיבת 'כיסא רחמים' בבני ברק, הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז הוציא מכתב הכחשה לפרסום ב"כיכר השבת" על תוכן פגישתו אמש עם אריה דרעי. אתר כיכר השבת: "מפאת כבודו של הרב, כדאי שאנשי 'כסא רחמים' יעשו בדק בית ולא יערבו את הציבור במלחמות הפנימיות ביניהם" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: רפאל טראבלסי)

המלחמה בש"ס: ראש ישיבת 'כיסא רחמים' בבני ברק, הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז הוציא היום (שני) מכתב הכחשה לפרסום ב"כיכר השבת" על תוכן פגישתו אמש עם אריה דרעי, במהלכה בירך אותו על-כך ש"הפקדון חזר לבעליו".

במכתבו, כותב הרב: "היות ופורסם ב'כיכר השבת' שאני ברכתי את הרב אריה דרעי שהפקדון הוחזר לבעליו - הריני מודיע בזה שלא היו דברים מעולם. ולא היה בינינו איש זולתי, אחי ר' צמח, וחתני ר' ליאור כהן.

"כך אמרתי לו: 'בשבוע שהחליט מרן על איחוד השורות קראנו בתורה כי אנשים אחים אנחנו, ראשי-תיבות אליהו אריה אריאל (אטיאס). וכן סיסמת ש"ס הפעם: את אחי אנוכי מבקש, ראשי-תיבות שלושת היורי"ם הנ"ל - ותו לא מידי.

"ודברי 'כיכר השבת' אינם נכונים כלל. וסימניך 'כיכר השקר בלי תכלית', ולשומעים ינעם". על החתום, הרב מאיר מאזוז.

תגובת כיכר השבת: "המידע ותוכן השיחה התקבלו על-ידי אנשיו הקרובים של ראש ישיבת 'כסא רחמים', הרב מאיר מאזוז. מפאת כבודו של הרב, כדאי שאנשי 'כסא רחמים' יעשו בדק בית ולא יערבו את הציבור במלחמות הפנימיות ביניהם.

"לאחר פרסום הדברים ב'כיכר השבת' הופעלו לחצים אדירים מההנהגה הישנה של תנועת ש"ס שאילצו את הרב להוציא מכתבי הכחשות. מתברר, שבש"ס ההנהגה המאוחדת עוסקת במלחמות אישיות ומבזבזים את זמנם בתקופת הבחירות להטריד רבנים במכתבי הכחשות.

"כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שמלחמות בתוך בית הרב מאזוז מביאים לביזוי כבודו של הרב. כך היה בפרשת אמסלם, כאשר הוצאו שוב ושוב מכתבים שונים, בעד ונגד, באותו היום.

"נבהיר, כי באופן טבעי, באירועים כאלו לא ניתן לקחת ציטוטים מהרב עצמו אלא מהמקורבים ובני הבית, ולא נעשתה כל פניה ל'כיכר השבת', מאז פרסום הידיעה להבהיר שהפרסום לא נכון, מלבד המכתב שפורסם כעת.

"צר לנו שכבודו של הרב נפגע בעקבות מלחמות פנימיות בתנועת ש"ס, ובכדי שלא יתקבל רושם מוטעה הרינו מבהירים כי חס וחלילה לנו להמעיט בכבודו של הרב. ראש השיבה הרב מאיר מאזוז שקוע ימיו ולילותיו בד' אמות של הלכה ובשימור הדרך הספרדית המסורה מדור ודור".

"מפעליו הגדולים בהחדרת הדיקדוק הספרדי ומסירת שיטת הלימוד הייחודית, שקיבל איש מפי איש עד לרבותיו גדולי ומאורי תוניס ידועים, והן מן המפורסמות אשר אינן צריכות ראיה".

"זקופות לו לרב מזוז, עמידה עיקשת במאבקים רבים על דרך ישראל סבא המקורית והשורשית של עדת הספרדים. מאבקים שהוכתרו בהצלחה יתרה, כאשר עינינו הרואות שבבתי הכנסת הספרדים בכל אתר ואתר נתקבל סידורו 'איש מצליח' וסידורי תלמידיו המיוסדים על-פי הנוסח המדוייק והמבורר בשבע נפות שהוציא מתחת ידו.

"אפשר לומר ללא כחל ושרק, שבבחינת העמדת המסורת הספרדית על תילה ראש הישיבה הרב מזוז הינו יחיד בדורו, והרי הוא קברניטה הבלתי מעורער של מסורת יהדות ספרד בעת הזאת, באשר ראש הישיבה עומד על קוצו יו"ד בכל הנוגע למסורת יהדות ספרד המקורית השורשית והאמיתית המסורה לו".

מכתב ההכחשה של הרב מאיר מאזוז
א' כסלו ה'תשע"א מכתב הסכמה לחיים אמסלם
ב' בכסלו ה'תשע"א מכתב נגד חיים אמסלם
י' בכסלו התשע"א מכתב תמיכה בחיים אמסלם
י"ד בכסלו ה'תשע"א מכתב נגד חיים אמסלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר