'המבדיל' | צפו

הלוחם נגד המיסיונרים מספר על המסע שלו

הרב טוביה זינגר, מספר איך כנער ניו-יורקי בן 17, החל את דרכו במלחמה נגד המיסיון הנוצרי. בריאיון מרתק לזלמן שטוב, הוא מספר על המסע המרתק של חייו | צפו בתוכנית (המבדיל)

הרב טוביה זינגר עם זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, רבה הראשי של אינדונזיה לשעבר, הרב טוביה זינגר כדי לספר על המסע שלו מילד צעיר בניו יורק ועד לדיביטים ברחבי העולם כנגד הנצרות המיסיונרית שאיננה נחה לרגע.

כילד בן 17 זינגר מגיע בפעם הראשונה אל הכותל כדי להתפלל, ודווקא שם במקום הקדוש הוא פוגש מסיונר שמנסה להכיר לו את 'היהודים המשיחיים', אלו שהקדישו את חייהם על מנת לנצר יהודים.

הפגישה הטראומטית הזאת גורמת לזינגר לחשוב על הדברים מחדש ולהחליט שזאת היא מטרתו, להילחם בחזרה ולהציל יהודים אחרים מליפול לאותה הרשת.

"לא את כל הנוצרים מעניין לנצר יהודים", אומר זינגר, "את הזרם הקתולי זה לא מעניין, בזרם הפרוטוסטנטי יש את הליברלים כמו הילרי קלינטון, וגם הם לא מנסים, אך בתוך הזרם הזה ישנם את ה'אוונגליסטים הנוצרים הציונים', ואלו מחוייבים למטרה - לנצר כמה שיותר יהודים.

הזרם המסיונרי של האוונגליסטים מאמינים שעל מנת שישו יחזור יש צורך לנצר כמה שיותר. חלק מאמונתם היא שיהודים צריכים לעלות לארץ, וזה מה שהופך אותם ל'ציונים אוהבי ישראל', וזה מה שהופך אותם גם לרלוונטים במשוואה הזאת. בשנה שעברה הייתה תוכנית ברשת הוט שהייתה מוקדשת למיסיון, תוכנית שהצליחו למנוע ממנה מלהמשיך.

חוברות מופצות אצל הפעילים בהן ישנן הדרכות כיצד ואיך לנצר יהודים. הספר הברית החדשה מודפס בעברית באנגלית וביידיש על מנת לגעת בקהלים שונים ורבים.

על מנת שלא לעורר אנטיגוניזם אצל יהודים, ישנו דף העברת מסרים שאומר מה לומר ומה לא לומר. לדוגמה: "אל תגיד ליהודי בא תתנצר, תגיד לו תהיה יהודי משיחי". אל תשאל אתה מכיר את ישו המשיח, תשאל אתה מכיר את ישוע המשיח", ועוד ועוד.

בארץ ישנן קהילות של יהודים משיחיים, יש להם בתי כנסת שנראים דומים מאוד לבתי כנסת יהודיים, ישנם ספרי תורה ומדליקים נרות שבת, אך כל אלו על מנת ל'הביא את האור' של ישוע.

לא זו בלבד, ישנם בארץ המוני מסיונרים שחורים שהגיעו מהכנסיה הגדולה בארה"ב על מנת לנצר אתיופים.

כיום זינגר מכיר ושולט בברית החדשה, כמו רופא שמתעסק בחולים ולומד על מחלות.

זינגר פעיל בדיבייטים שונים ברחבי העולם. יש את הדיבייט הפורמלי, בו זינגר מופיע למשל באוניברסיטה הגדולה בעולם של הבפטיסטים, שם אחד המלומדים הגדולים מסביר למה ישו הוא המשיח, וזינגר פותח את הפסוקים ומראה כיצד הכנסיה שינתה את הפסוקים של התנך כדי שיראה כאילו התנך מדבר עליו.

"אנשים אוהבים לראות את שני הצדדים ואת נקודת המפגש", אומר זינגר, "ישנם יהודים רבים שלא רק שלא מכירים את התנך בצורה המעוותת הנוצרית, אלא גם לא מכירים אותו בצורתו היהודית, ולכן צריך להראות שוב ושוב בתוך הפסוקים מה שינו".

לזינגר יש גם פגישות לא מתוכננות, כאלו שקורות תוך כדי החיים ברחובות. לפני תקופה התפרסם סרטון ויראלי של זינגר ברחוב בן יהודה שבירושלים, בו הוא מסביר ליהודי משיחי כיצד הוא טועה. זינגר מבקש ממנו שישטח את טענותיו, ופסיעה אחרי פסיעה מראה את הטעויות הבסיסיות של הטענות.

נדמה לנו שאולי בציבור החרדי-דתי רוחות נוצריות כאלו אינן יכולות לפעול, כיוון שאנחנו מאמינים. אך זינגר אומר שפעמים רבות אנשים נסחפים אחרי היהודים המשיחיים מתוך שברון לב, אכזבה מהקהילה ועוד. יהודי לא עוזב את היהדות כיוון שישב על פסוקים ואמר - הפסוק בתנך הנוצרי נראה לי יותר, הוא עוזב כיוון שהוא שבור בפנים, מרגיש שהקהילה והקב"ה נטשו אותו, ואז מגיע הנוצרי ואומר לו - ישו אוהב אותך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר