הבחירות המוניציפאליות מתקרבות: ייערכו בחירות בבני ברק?

הבחירות המוניציפאליות קרבות, ובבני ברק, בה בעבר לא התקיימו בחירות בשל הסכם בין המפלגות, גוברות הקריאות מכיוון אנשי 'טוב' והמטה החרדי בליכוד לקיום בחירות. במכתב שנשלח על ידי אנשי המטה לראש העיר הזמני נכתב: "אנו משוכנעים כי תוביל את מועצת העירייה בראשותך במהלך השנה הקרובה לבחירות דמוקרטיות". ב'טוב' עדיין לא החליטו אם ירוצו בנפרד גם בעיר בני ברק (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בני ברק (צילום: מתוך וויקיפדיה)

חילופי הגברי בראשות עיריית בני ברק לאור כניסתו של ראש העיר היוצא יעקב אשר לכנסת והעובדה שבעוד פחות משנה ייערכו ברחבי הארץ הבחירות לרשויות המונציפאליות מכניסות את המערכת הפוליטית והעירונית בעיר התורה והחסידות לטלטלה.

בבחירות האחרונות לא נערכו בעיר בני ברק בחירות לתפקיד ראש העיר וזאת עקב העובדה שהושגה הסכמה בין תנועת אגודת ישראל החסידית לתנועת דגל התורה הליטאית על מועמד מוסכם על כל הצדדים ולפיכך בברכת גדולי ישראל נמנעה הצורך לקיים הצבעה בנושא.

אולם הפעם, מתברר כי הקולות הרוחשים מן השטח גורמים לשינויים בעמדותיהם של חלק מחברי מועצת העיר ושל תושבים רבים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מביעים חלק מהם תרעומת מדוע לא תינתן לתושבי העיר הזכות לבחור בעצמם מי יוכל לשרת אותם נאמנה במערכת העירונית כשהעובדה שהאיש יבחר בזכות התושבים תשפיע בוודאי על היחס שלו כלפיהם.

מתברר, כי בתוך הציבור החרדי חוששים עדיין חברי מועצת העיר להביע את עמדתם באופן פומבי אולם דווקא מכיוונם של גופים בלתי תלויים כגון אנשי סיעת "טוב" או המחנה החרדי בליכוד נשמעים קולות שונים הקוראים לערוך בעיר בחירות דמוקרטיות.

לפני מספר ימים שלחו חברי המטה החרדי בליכוד מכתב לראש העיר החדש אברהם רובינשטיין בו הם קוראים לו להפעיל את השפעתו ולקיים בסוף כהונתו בחירות.

"מכובדנו, אנו רוצים לברכך ברכה לבבית עקב בחירת מועצת העיר בך להנהגת העירייה כמחליפו של ראש העיר היוצא חה"כ ר' יעקב אשר שיחי'". נפתח המכתב.

"נושא מפתחות העיר בני ברק, זהו תפקיד תובעני הדורש כישרון רב ויכולת אתגרית מעבר לרגיל אשר מאפשר דילוג מעל כל אבן נגף ומכשול הנוטים להתרחש בדרך זו, אשר לא תמיד סלולה. רבים מחברי המטה מתגוררים בעיר, ומכירים את פועלך הרב, ואת יחסיך המעולים עם הבריות. ובטוחנו כי בידך הכישורים הברוכים והיכולות המעולות לכך".

"לאור האמור לעיל, אנו משוכנעים כי תוביל את מועצת העירייה בראשותך במהלך השנה הקרובה לבחירות דמוקרטיות, על מנת לאפשר לנו תושבי העיר, להיבחר ולבחור את נציגיהם, בצורה מכובדת ואמיתית, ומתוך דאגה כנה לעירם ולעתידה הרוחני והגשמי כאחד".

"בהכרותינו עמך, סמוכים ובטוחים אנו כי אינך חושש ממהלך שכזה, ואתה ושאר חברי המועצה תהיו הראשונים לדרוש בחירות הוגנות, מסיימים את המכתב חברי המטה".

גם בכירים בסיעת טוב הארצית אומרים הערב ל'כיכר השבת' כי הם תומכים לחלוטין בקיומם של בחירות דמוקרטיות בעיר בני ברק, "אנחנו כתנועה עדיין לא החלטנו אם נרוץ גם בב"ב בנפרד, זאת לעומת בי"ש, ביתר ואלעד שהקמנו תשתית ארגונית לכך" אומרים ב'טוב'.

"אין ספק כי ההיענות גדולה, ואנו קשובים לרחשי הציבור שדורש כי סוף סוף יצטרכו להתחשב בו ולשמוע את דעתו ולא "לדלג" מאליו ולסגור דילים בין העסקנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר