צפו: הראיון הסוער והמלא

לופוליאנסקי, ישי, והאפלייה • יוסי דייטש מדבר על הכל

פרויקט 'כיכר העיר' לקראת הבחירות לרשויות המקומיות: סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש בראיון מיוחד: "רוב הסיכויים שלופוליאנסקי יציג את מועמדותו" • על ח"כ אלי ישי: "זה לא הולך שבא אדם ומחליט להיות מועמד" • על חילון העיר: "לא מספיק שמרנו על קדושת השבת" • וגם: "אין אפלייה גזענית בי-ם" • צפו (מקומי)

(צילום: כיכר השבת)

פרויקט 'כיכר העיר' של 'כיכר השבת' לקראת הבחירות לרשויות המקומיות: בעוד כחצי שנה ייצאו תושבי ירושלים לבחור את נציגיהם במועצת העיר, 5 שנים אחר הכישלון ואיבוד תפקיד ראשות העיר לטובת המועמד החילוני, מדבר יוסי דייטש, מי שעמד מאחורי הקמפיין למען מאיר פרוש בראיון סוער ל'כיכר השבת'.

דייטש רואה בקדנציה האחרונה כהצלחה עבור יהדות התורה בכלל ועבורו בפרט: "בגדול היה הצלחה, כישלון בוודאי שלא. ההצלחה הגדולה זה המהפך בתוככי השכונות החרדיות" מפרט דייטש, "המהפך בתשתיות, זה שהצלחנו בקדנציה כזאת שיושקעו למעלה ממאה מליון שקלים בפיתוח, זה גולת הכותרת מבחינתי בפעילות הציבורית שלי בעיר ירושלים".

"סיום הש"ס שהיה בקיץ שעבר זה גולת הכותרת של העשייה שלנו"

רגע השיא בעשייה של דייטש בקדנציה האחרונה, היה מעמד סיום הש"ס העולמי בגבעת התחמושת בירושלים: "סיום הש"ס שהיה בקיץ שעבר זה גולת הכותרת של העשייה שלנו" הוא מספר, "ירושלים לא ראתה אירוע כזה, גם ההפקה וגם הניהול והשגת המשאבים, זה אחד מגולות הכותרת של העשייה שלנו".

דייטש לא מסתיר את הכישלונות: "יש לנו הרבה דברים שנכשלנו" הוא אומר אך מסייג: "אין דבר כזה כישלון אישי, אבל אני חושב שבנושא של תכנון ובנייה זה כישלון גדול שלנו, זה שלא הצלחנו למנוע מראש העיר ניר ברקת את חילון העיר ירושלים בקצב שהוא עושה את זה, יכול להיות שלא מספיק שמרנו על קדושת השבת, אבל הכישלון הגדול זה בנושא של תכנון ובנייה".

"יש לנו הרבה דברים שנכשלנו בהם", יוסי דייטש בראיון (צילום: כיכר השבת)

זה מספר חודשים שהמפלגות החרדיות נמצאות מחוץ לממשלה, דבר שמשפיע גם על הנציגים במועצות המקומיות, "ברור שכשהם באופוזיציה הם יכולים לעזור לנו פחות" אומר דייטש: "כשמשה גפני היה יו"ר ועדת הכספים, כשאלי ישי היה שר הפנים, אז אנחנו כסיעות - גם ש"ס וגם יהדות התורה, ראש העיר היה צריך את העזרה שלנו, שנביא אם זה ממשרד הפנים, אם זה ממשרד החינוך, והיום אין לנו את היכולת לתת את הדברים הללו".

דייטש מייצג את סיעת 'שלומי אמונים' בירושלים, הוא כפוף ונעזר בח"כ מאיר פרוש יותר משאר חברי הכנסת: "מספר אחד שעוזר לי בכנסת, זה המקום ממנו אני מגיע - זה מאיר פרוש, הוא הראשון והוא הכתובת שאני יכול להתקשר אליו 24 שעות ביממה, והוא גם זה שאני נותן לו דין וחשבון, ברור שאצלו יש לי את הדלת הכי פתוחה".

"מבחינת דגל התורה המועמד הוא אורי לופוליאנסקי"

לאחר הפרק הראשון בראיון שנערך בקומה בה שוכן משרדו של דייטש, עלה סגן ראש העיר כשהוא מלווה במצלמות 'כיכר השבת' אל הקומה החמישית, בה נמצאת לשכת ראש העיר.

לשאלה מדוע אינו מתמודד לראשות העיר השיב דייטש: "אותי לימדו שבסולם צריך לעלות מדרגה מדרגה, אני עדיין לא מספיק שירתתי בתפקיד סגן ראש עיר בשביל שאני אשאף להיות ראש העיר, להיות ראש העיר ירושלים זה אחריות גדולה מאוד, עיני כל העולם נשואות למקום הזה שנקרא ירושלים, זאת אחריות מאוד מאוד כבדה וכרגע זה לא עומד כרגע על הפרק".

"למעלה מ-90 אחוז שאורי לופוליאנסקי יציג את המועמדות שלו" (צילום: פלאש 90)

באשר לבחירות המתקרבות אומר דייטש כי סיעת 'דגל התורה' היא זו שתציב את המועמד החרדי לראשות העיר: "כרגע, מבחינת דגל התורה המועמד הוא אורי לופוליאנסקי, ואני גם יודע שאורי לופוליאנסקי הוא היחיד שמדיר שינה מלשכת ראש העיר המכהן ניר ברקת, גם בסקרים שלהם הם יודעים שהמועמד החרדי היחיד שיש לו סיכויים לנצח זה לופוליאנסקי", דייטש מבהיר: "מי שיקבע בסוף - אלו יהיו גדולי התורה".

"ליהדות החרדית אין היום את הפריווילגיה לבוא ולהציג עוד הפעם מועמדות ולהיכשל בה"

בחודש האחרון, מאז הודח ח"כ אלי ישי מראשות ש"ס, דווח כי הוא שוקל ברצינות להתמודד לראשות העיר ירושלים, מקורביו טוענים שהוא אכן בעל הסיכויים לזכות בראשות העיר באם תהיה לו התמיכה של יהדות התורה, אך יוסי דייטש, לא ממהר לתמוך בו, ואף עוקץ אותו: "אני יכול לומר לך שאני מעריך מאוד את אלי ישי, אני ידיד אישי שלו ונעזרתי בו, אבל מועמדות זה לא הולך שבא אדם ומחליט להיות מועמד, מועמדות צריך לבדוק אותה לעומק, לעשות סקרים, ואני חושב שליהדות החרדית אין היום את הפריווילגיה לבוא ולהציג עוד הפעם מועמדות ולהיכשל בה, כרגע המועמדות שייכת לדגל התורה".

במפלגות החרדיות חוששים ממצב בו אלי ישי יתמודד לראשות העיר גם במידה ויהיה מועמד נוסף מטעם דגל התורה, דייטש מצהיר: "במקרה כזה בוודאי שאנחנו נתמוך במועמד של דגל התורה, יש מחויבות למועמד מיהדות התורה, אין בכלל שאלה בנושא הזה".

דייטש חוזר לנושא לופוליאנסקי ואומר כי הסיכויים שאכן יציג את מועמדותו גבוהים מאוד: "ממה שאני יודע" אומר דייטש, "הסיכוי לכך הוא למעלה מ-90 אחוז, אורי לופוליאנסקי יציג את המועמדות שלו".

במהלך סיור שקיים דייטש עם צוות 'כיכר השבת' ברחובה של עיר, הוא התייחס להפגנות האלימות בשכונת מאה שערים בשנים האחרונות: "ההפגנות האלימות מביאות נזק, אלימות וחרדים לא יכולים ללכת ביחד".

"אין היום את הפריווילגיה לבוא ולהציג עוד הפעם מועמדות ולהיכשל בה", ישי (צילום: פלאש 90)

גם הנציגים החילונים בירושלים מתגאים בחודשים האחרונים בכך שעיר הבירה הופכת אט אט להיות יותר ויותר חילונית, דייטש מאשים בהתחלנות את ראש העיר הנוכחי ניר ברקת: "ברור שזה ראש העיר ברקת, הוא מוביל את זה. זה כישלון שלנו שלא הצלחנו למנוע את זה".

"מבחינת דגל התורה המועמד הוא אורי לופוליאנסקי"

דייטש כועס על כך שמציגים את ירושלים כעיר שהופכת לחילונית: "זה לא שחור כמו שאתה עושה את זה, ירושלים גם מתחרדת. צריך להבין, ירושלים זה לא עוד עיר כמו אלעד או בני ברק, ירושלים זאת עיר הכי גדולה בישראל".

דייטש מעביר אצבע מאשימה גם לחברי הכנסת: "למאבקים שלנו צריכים להצטרף גם חברי הכנסת, בזה שפתחו היום את מתחם הרכב - הבעיה היא לא של חברי המועצה, הבעיה של אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני, בדיוק כמו שלי, אנחנו יכולים רק לנסות להשפיע".

"אין גזענות כלפי ספרדיות בירושלים"

יוסי דייטש, היה ממובילי המאבק בפרשת אפליית הבנות הספרדיות על רקע מוצאם בעמנואל, אז כמו היום, הוא טען שלא הייתה גזענות בתנאי הקבלה למוסדות החינוך, כעת, הוא מגיב למאבק באפלייה בירושלים, וטוען כי גם במקרה הזה לא מדובר באפלייה על רקע גזעני: "כל הנושא של הסמינרים, אני טענתי את זה כבר אז בפרשת עמנואל, הוא נושא כאוב לא רק לספרדיות, גם בנות אשכנזיות מבתים מסוימים לא מקבלים אותם ואת הקול שלהם אף אחד לא משמיע" הוא אומר.

דייטש מצהיר בצורה חדה: "אין היום גזענות בירושלים, חד משמעי, אין דבר כזה שבת לא תתקבל לסמינר בגלל צבע עורה".

צפו בראיון המיוחד שהפך בסיומו לסוער. צילומים: כיכר השבת, ynet, פלאש 90 ודוברות עיריית ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר