לקראת הבחירות המונציפאליות

פרוש לחבריו ב'אגודה': תנו ייצוג גם לחסידויות הקטנות

ח"כ מאיר פרוש, קורא לחבריו ב'אגודת ישראל' להעניק ייצוג הוגן גם לאנשי החסידויות הקטנות: "רק כך נוכל להביא יותר ממאה אלף בוחרים". כך אמר הח"כ החסידי בנאום שנשא אמש בכינוס שערכה 'אגודת ישראל' לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. "זו צריכה להיות הדרישה של כל חלקי אגודת ישראל" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פרוש, אמש (צילום: משה גולדשטיין)

את הכינוס המנומנם משהו של תנועת אגודת ישראל אמש (ראשון) באולם הכינוסים בקיבוץ חפץ חיים, ניצלו חברי הכנסת החרדים למתקפה חזיתית כלפי חוץ, כנגד 'ממשלת השמד' וחוק הגיוס כמו גם הגזירות הקשות הפוגעות בעולם התורה ובמשפחות ברוכות הילדים.

כך, גם הצליחו הח"כים להתחמק מהשאלות הפוליטיות העומדות לפתחם בהקשר לבחירות המונציפאליות, והויכוחים הפנימיים העשויים לצוץ בין הסיעות המרכיבות את התנועה החסידית (המרכזית, שלומי אמונים, ויזניץ, ובעלזא).

אולם, מי שבכל אופן בחר "להרים את הכפפה" ולא חשש להביע את דעתו הפוליטית בקול רם, הוא ח"כ מאיר פרוש - נציג סיעת שלומי אמונים, ומי שמייצג את הציבור הכלל חסידי ומרבית החסידויות הבינוניות והקטנות.

פרוש קבל ברמז עבה על הייצוג המועדף של החסידויות הגדולות הזוכות למקומות בכנסת ובעיריות, וזאת על חשבון החסידויות אותן הוא מייצג, וביקש לשנות את המצב.

פרוש פתח את דבריו ב"וורט" מהפרשה העוסק בסוגיית הנחלות המגיעות לכל שבט ושבט, אך עד מהרה התברר כי הוא מכוון את דבריו ל'חלק הנכבד' המגיע לכל חסידות וחסידות.

"רואים בפרשת השבוע", הדגיש פרוש כי "יש חשיבות מיוחדת לשמירה על הנחלות, יש למסור לכל שבט את הנחלה הראויה לו, ויש למנוע במידת האפשר את התערבות בני השבטים כתוצאה מן הירושה".

"דברים אלה קולעים אל המטרה שיש להשמיע בכנס כללי של הנציגים מכל הסיעות באגודת ישראל. אולי אין כאן 12 שבטים אך יש כמה וכמה שבטים, וצריך לאפשר לכל אחד מהם להתפתח בשבט נחלתו". אמר פרוש ברמז עבה ושאל: "יהדות התורה קיבלה בבחירות הכלליות הישג תוספת של מאתיים אלף קולות, חשוב לשמר את ההישג הזה, אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לשמר את ההישג, ולא רק לשמר אלא גם להוסיף ולהתחזק וכל כך למה, כי כאשר הסיטואציה תשתנה אנחנו נצטרך להיות עם כמה שיותר אצבעות בכנסת".

צפו: פרוש מתייחס לנושא הגיוס, אמש (צילום: ישראל כהן)

"איך אנחנו משמרים? איך נצליח להביא לקלפיות בשיתוף עם דגל התורה יותר ממאה אלף קולות לקלפי?" המשיך לשאול נציג 'שלומי אמונים'.

וכאן, הגיע פרוש לנקודה העיקרית, כשהוא בוחר "לעקוץ" את חבריו לתנועה, המייצגים את החסידויות הגדולות. "אני שואל את עצמי האם אנחנו מאפשרים לכל שבט להתפתח כהלכה בתחום נחלתו בעיר שלו, אני לא מתכוון דווקא לשבטים הגדולים שבינינו, אני גם לא מתכוונים לאותן ערים שהשבטים הגדולים הם היחידים שבהן".

"אני מבקש להיות ברור, גם אם יש ערים שיש בהם מהשבטים הגדולים (החסידויות הגדולות), אבל אם יש באותה עיר יש מהחסידויות ומהחוגים הקטנים יותר מהגדולים, אנחנו באגודת ישראל צריכים לדעת איך לתת לחוגים הללו להתפתח כהלכה, זאת צריכה להיות הדרישה של כל חלקי אגודת ישראל, כי כך ורק כך נוכל להביא יותר ממאה אלף בוחרים, החלק שלנו בבחירות, כשכל השבטים יהיו מיוצגים לפי גודלם וחלקם, אזי כולם ירגישו שהם חלק מהתנועה וחלק מהנהגת התנועה".

"אם ניתן לכל השבטים (החסידויות) להתפתח כהלכה נוכל לומר בלבב שלם שעשינו אגודה אחת לעשות רצון אבינו שבשמים". סיים פרוש את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר