בג"ץ: בגלל כתב האישום - לא ראוי שצבי בר ימשיך בתפקידו

נשיא ביהמ"ש העליון אשר גרוניס אמר היום (ראשון) כי לא מתקבל על הדעת שראש עיריית רמת גן ימשיך בתפקידו בשל כתב האישום נגדו. בעקבות כך, צבי בר הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות. דברי בית המשפט העליון צפויים להשפיע על מתמודדים שעומד נגדם כתב אישום, כמו אורי לופוליאנסקי (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
צבי בר בבית המשפט, הבוקר (צילום: פלאש 90)

שבעת שופטי בית המשפט העליון דנו הבוקר (ראשון) בהשלכות כתב האישום נגד ראש עיריית רמת גן צבי בר והכריעו כי לא ראוי שיכהן בתפקידו וכן שלא יתמודד בבחירות הקרובות.

בעקבות הבג"ץ, הודיע פרקליטו של ראש העיר צבי בר, עו"ד נבות תל צור כי הוא לא יתמודד בבחירות המוניציפליות הקרובות.

ההחלטה של הבג"ץ עשויה להשפיע על לא מעט ראשי ערים שעומד נגדם כתבי אישום, בהם בין היתר אורי לופוליאנסקי, נגדו מתנהל משפט בפרשת הולילנד, אשר ביקש להתמודד לתפקיד ראשות עיריית ירושלים וכפי הנראה הדבר ימנע ממנו בשל דברי השופטים.

במהלך הדיון בבית המשפט העליון אמר הנשיא אשר גרוניס כי "אנחנו סבורים שמבחינה ציבורית לא מתקבל על הדעת בשלב הזה שראש המועצה ימשיך לכהן בתפקידו. אנחנו מציעים שתהיה התחייבות שלא יתמודד לבחירות הבאות".

נגד צבי בר הוגש כתב אישום על לקיחת שוחד בסך 1.9 מיליון שקל מקבלנים בעיר רמת גן בתמורה לקידום מיזמי בנייה בעיר. בר מואשם גם בהלבנת הון, שיבוש הליכי משפט, מרמה והפרת אמונים.

שופטי בג"ץ דנו בעתירה שהגיש ד"ר אבי ליליאן, חבר מועצת העיר, בה הוא דרש להביא לפיטוריו של בר מתפקידו בשל כתב האישום.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין קבע לאחרונה כי החלטת מועצת העיר רמת גן להותיר את בר בתפקידו למרות כתב האישום "לוקה בחוסר סבירות קיצוני".

השופט אליקים רובינשטיין אמר במהלך הדיון כי אולי ראוי שראש העיר ישעה את עצמו. "אולי הדרך הראויה הייתה שאדם שמעלותיו רבות יבוא ויגיד במקרה כזה 'טוב אני הולך להתמודד על חפותי בבית המשפט ואני משעה את עצמי'. אולי זו הייתה הדרך ולא היינו נמצאים כאן עכשיו. הייתי אומר תרבות שלטונית סבירה, אדם היה אומר 'יש לי טענות, אני כופר, אני נלחם בזה'", אמר השופט רובינשטיין.

עו"ד נבות תל צור, טען בפתח הדיון כי בר הוא נבחר ציבור ולא מדובר בתפקיד של מינוי. לטענתו, בר מתמודד מול כתב אישום כשעדיין לא הוכח דבר. "על פי חוק לא ניתן להדיח נבחר ציבור אלא במקרה של הרשעה וקלון", אמר עו"ד תל צור.

"יש סיכון בהעברת נבחר ציבור בשל כתב אישום. זה ערך חשוב מאוד. זה גם אינטרס ציבורי להגן על בחירת נבחר ציבור ולא לכרסם בה על ידי הליך מנהלי", טען עו"ד תל צור.

השופטת עדנה ארבל השיבה כי "כתב אישום חמור מאוד בהיקפים גדולים מחייב התייחסות אחרת. בנסיבות מאוד קיצוניות, צריך להתייחס אחרת. אי אפשר להתעלם מכתב אישום כזה, ולהישאר עם אותן שבלונות שהיינו איתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר