הבחירות המקומיות • ראיון מיוחד

כחלון: "תמיכת דרעי בליאון - פגיעה במרן הגר"ע יוסף"

קובי כחלון, סגן ראש עיריית ירושלים, ומקורבו של ניר ברקת, בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' • על המתמודד לראשות העיר משה ליאון: "הוא לא דואג לירושלים, הוא בא בשביל עצמו, בא לשרת אנשים אחרים" • תמיכת דרעי בליאון: "מאיפה הסמכות הזאת? הוא פגע במרן הרב עובדיה יוסף" • צפו בראיון המלא (חדשות,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת, פלאש 90, לע"מ ועיריית ירושלים)

בעוד מספר חודשים ייבחרו תושבי ירושלים את ראש העיר הבא של העיר, על התפקיד מתמודדים שניים, ראש העיר המכהן ניר ברקת ונציג 'הליכוד ביתנו' משה ליאון שזוכה לתמיכתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

קובי כחלון, אחיו של השר הפופולרי לשעבר משה כחלון, ואישיות מכובדת בפני עצמו, שובץ כמספר 2 במפלגתו של ניר ברקת. בראיון ל'כיכר השבת' תוקף כחלון את יו"ר ש"ס אריה דרעי וטוען כי דרעי ביזה את מנהיגה הרוחני של ש"ס מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף.

בפתח הראיון, מתייחס כחלון לעצם היותו חבר במפלגתו של ברקת ולא ב'הליכוד ביתנו': "אני במפלגה של ברקת כבר מהקדנציה הקודמת, נבחרתי על ידי ניר לנהל את התכנון והבנייה בירושלים, נכון היה ומצודק שהליכוד היה תומך בברקת, ניר זה הליכוד - והליכוד זה ניר, הליכודניקים האמיתיים יצביעו לברקת".

באשר לדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בליאון לראשות העיר אומר כחלון: "ראש הממשלה לא מריץ את משה ליאון, וזו טעות קריטית של מי שמדבר על זה, יש איזושהי התחייבות של רשימה משותפת בלבד ולא מעבר לזה".

רק בחודשים האחרונים חנך ראש הממשלה יחד עם ברקת וכחלון את 'מחלף בן ציון נתניהו' (אביו של ראש הממשלה), והיה נראה כי נתניהו יעניק תמיכה פומבית לברקת, אבל זה לא קרה, כחלון מסביר: "המחלף הוא ברעיון המקורי שלי, מאחורי הסיפור עומד סיפור פשוט, יש את כביש בגין ואת שכונת פסגת זאב, בגין אנחנו יודעים מי זה, ופסגת זאב זה על שם זאב ז'בוטינסקי, וחשבתי שמה שמחבר בין בגין לז'בוטינסקי זה בן ציון נתניהו".

מי טוב יותר לציבור החרדי, ליאון או ברקת?

"אני חושב שמי שיותר טוב לציבור החרדי זה מי שדואג לירושלים, ומי שדואג לירושלים זה ניר ברקת, השם שהזכרת כרגע הוא לא איש ירושלים, הוא לא דואג לירושלים, הוא בא בשביל עצמו, הוא בא לשרת אנשים אחרים, זה השפלה לתושבי ירושלים שאדם כזה שבא משום מקום מבקש להתמודד לראשות העיר".

"אתה חושב שמשה ליאון יכול לדאוג לציבור החרדי יותר מניר ברקת" שאלנו: "התשובה היא לא, משה ליאון לא יכול לשנות, ניר ברקת לא שינה שום חוק עזר עירוני, מה שאנחנו שומעים שניר פתח את חניון קרתא בשבת בגלל הוראה של משטרת ישראל, בגלל בעיה של פיקוח נפש, היה חשש שיהיה איזה אירוע ואז כוחות הביטחון לא יוכלו לעבור, זה היה גם בתקופה של אורי לופולאינסקי".

קובי כחלון בראיון ל'כיכר השבת' (צילום: כיכר השבת)

"אם כך, למה אנחנו שומעים שיו"ר ש"ס אריה דרעי נותן את תמיכתו במשה ליאון?

"השאלה הזו מצוינת, אני רק רוצה לשאול שאלה אחרת את הציבור. האם זה נכון ומצודק שאריה דרעי ירשה לעצמו להביע את דעתו טרם החלטת הרב עובדיה יוסף, טרם החלטת מועצת חכמי התורה, מה העיקופים האלה, מדוע הוא עושה את זה? מאיפה הסמכות הזאת?".

אולי הוא כן ישב עם הרב עובדיה יוסף ומועצת חכמי התורה?

"אם הוא היה יושב אתם, הוא היה מזמין גם את ראש העיר ניר ברקת. אני הייתי במשך התקופה הזאת הרבה מאוד פעמים אצל הרב עובדיה".

אבל אם אתה מסתכל על המפלגות החרדיות שיש להם שני נציגים, את ניר ברקת שלא היה להם קל אתו, ואת משה ליאון שהוא חובש כיפה, לא טבעי שהם ייתמכו בו?

"אני חושב שזה לא טבעי, ועובדה שגם גפני וגם פרוש מודיעים שהם עדיין לא החליטו. את דרעי שמעתי בכלי התקשורת שהוא אמר 'אני תומך במשה ליאון'".

כחלון חוזר ותוקף את דרעי: "אני חושב שזה שהוא אמר שהוא תומך בליאון הוא פגע פגיעה אנושה במי שצריך לקבל החלטות, הוא פגע במרן הרב עובדיה יוסף שהיה צריך בעצם לשמוע, לקבל את דרעי, את ליאון ואת ברקת ואז להגיע למועצת חכמי התורה ולקבל החלטה".

"כשדרעי קיבל החלטה טרם שקיבל את הסמכות והרשות, אני חושב שזאת החלטה לא מוסרית ולא נכונה, החלטה שבה בעצם הוא מביא את העיקר ואומר הנה התשובה ואני רוצה רק את התירוץ".

"פגע במרן הרב עובדיה יוסף", דרעי והגר"ע יוסף (צילום: יעקב כהן)

כשמאזינים לדבריו של כחלון לא צריך הרבה מאמץ בכדי להבין שבמידה וברקת ייבחר לקדנציה נוספת הרי שש"ס בירושלים תהיה בבעיה וספק גדול אם תשב בכלל בקואליציה, כחלון לא מכחיש ואומר: "אני חושב שלש"ס כן תהיה בעיה להיכנס לקואליציה מהסוג הזה".

בסיום הראיון מתייחס כחלון למאבק שהסעיר את העולם החרדי בחודש האחרון, הבחירות לרבנות הראשית, אחיו משה כחלון היה ראש המטה של הרב ציון בוארון, גם הוא עצמו פעל למען בחירת הרב בוארון שנכשל: "אני תמכתי ברב בוארון, לנו יש מחוייבות אישית, אנחנו בני עדה הלובית והרב בוארון גם לובי".

ומה אתה אומר על הכישלון הצורב?

"אני לא חושב שיש כישלון, אני רק אומר דבר מאוד חשוב, אסור לדבר על מנצחים ומפסידים, יש נבחרים וצריך לכבד את מי שנבחר, ולא צריך להגיד למישהו אחר שהוא נכשל, יש מנצחים ויש מפסידים, זה לגיטימי".

כחלון, שאינו חובש כיפה, מבין גם הוא שיש בעיה עם הגוף הבוחר את הרבנות הראשית בו יש מספר לא מועט של חילונים: "הלוואי והיינו יכולים שאנשי הרבנות ייבחרו רבנים, צריך לעזוב את הפוליטיקה, לא ראשי ערים, אלא רבנים באיכות, סנהדרין חדש שייבחרו את הרבנים הראשיים".

גורם המקורב ליו"ר ש"ס אריה דרעי מסר בתגובה: "אנו מודים לרב יעקב כחלון על דברי המוסר לחודש אלול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר