סוער באלעד

קולות בדגל התורה: להריץ מועמד ליטאי לראשות העיר

סוער באלעד: במפלגת 'דגל התורה' הליטאית גוברים הקולות להציב מועמד ליטאי לראשות העיר במידה וישנה החלטה לא לתמוך במועמד ש"ס. ומה מגיבים לכך באגודת ישראל? (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ישראל פרוש (צילום ארכיון: עוזי ברק)

סוער באלעד: בשבועות האחרונים היה נראה כי המאבק בעיר החרדית מתרכז בעיקר בגזרת תנועת ש"ס מול יהדות התורה, סביב זהות המועמד לראשות העיר שטרם הוכרע, כאשר רוב הסיעות המרכיבות את יהדות התורה מסרבות עד עתה לתמוך במועמד התנועה הספרדית.

כעת מתברר כי עולים קולות של ויכוח פנימי בתוך המפלגה האשכנזית, כאשר גורמים בכירים בקרב הציבור הליטאי בעיר פנו בימים האחרונים להנהלת 'דגל התורה' בדרישה כי באם "דגל" לא תתמוך במועמד מפלגת ש"ס הרי שעליה להציב מועמד אלטרנטיבי משלה לתפקיד ראש העיר.

בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר גורם פוליטי באלעד את הדרישה החד משמעית ואמר: "מלכתחילה, בכל השנים, מאז הקמת העיר אלעד, כיהנו בה ראשי עיר ממפלגת ש"ס וזאת לאור העובדה המוכחת שלמפלגה יש רוב מוצק בקרב תושבי העיר, כעת, אם מסיבות מסוימות, פוליטיות ואחרות, בוחרים אצלנו בדגל התורה לא ללכת עם ש"ס אין סיבה שלא נציב מועמד מטעמינו".

לדבריו, הציבור הליטאי מספיק חזק ובעל כוח פוליטי להציב מועמד מטעמו. "לא ייתכן מצב בו ניתן את ראשות העיר לשרוליק פרוש שניהול עיר גדול על מידותיו".

עסקנים נוספים בציבור הליטאי בעיר מביעים אף הם מרמור וטוענים כי יום אחרי הבחירות פרוש יהיה מחויב רק לציבור החסידי. "כעת הוא צריך אותנו אבל מה יהיה ב'יום שאחרי'", הם תוהים. "למה שנוותר ללא קבלת תמורה. איזה הגיון יש בדבר?", הם רוטנים ומבקשים בתוקף להציב מועמד ליטאי ראוי מטעם דגל התורה לתפקיד ראש העיר.

בשיחה עם גורמים בתנועת "אגודת ישראל" באלעד הם מתייחסים בביטול לטענות המושמעות ואומרים כי מדובר בגורמים שמטרתם לחרחר ריב ומדון.

"יש שיתוף פעולה מלא בינינו לדגל התורה, ויתירה מזאת", הם מציינים, "הסיבה ששרוליק פרוש הוא המועמד הבולט, זה לא משום שמייצג רק את החסידים אלא פעל במשך כל הקדנציה למען כולם ולכן נתמך על-ידי חלקים גדולים בציבור החסידי, הליטאי, הספרדי, התימני וגם על-ידי הקהילה הדתית לאומית".

"הסיבה שש"ס לא מצליחה להתרומם הינה משום שבכוונתה להביא מועמד מוצנח מבחוץ ואת זה תושבי העיר לא מוכנים לקבל", מוסיפים הגורמים באגודת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות