פפה אללו פרש מהמירוץ לראשות עיריית ירושלים

פפה אללו, איש מרצ בירושלים, הודיע בערב חג שמחת תורה כי החליט לקבל את הודעת מפלגתו לפיה הוא אינו מתמודד לראשות עיריית ירושלים, וזאת עקב תמיכת גורמים חרדים במשה ליאון לתפקיד (מקומי, כיכר העיר)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
פפה אללו (צילום: פלאש 90)

פפה אללו, איש מרצ בירושלים שהודיע על התמודדותו לראשות עיריית ירושלים, הודיע בערב שמחת תורה על פרישתו מהמירוץ. לפי רשימת מרצ והעבודה המאוחדת, הפרישה מגיעה לאור העובדה כי התמודדותו של אללו סייעה לכוחו של משה ליאון, המועמד הזוכה לתמיכתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

בהודעת מרצ נאמר: "לאחר הודעתם של החרדים וגורמי הימין הקיצוני על תמיכתם במשה ליאון, ובהתאם להתחייבות פפה אללו ומרצ-העבודה בתחילתה של ההתמודדות - שלא לאפשר לחרדים ולליאון לנצח בבחירות לראשות העיר - הודענו כי נתרכז במאמץ ליצור כח חופשי גדול במועצת העיר ולא נמשיך בהתמודדות לראשות העיר".

"רשימת מרצ-העבודה בראשות פפה אללו היתה ותהיה ראש החץ במאבק על אופיה החופשי של העיר ירושלים, ותמשיך להיות הבית של הציבור החופשי והפלורליסטי בעיר" אמרו ברשימה.

חרדים הציעו לאללו מימון של מיליון ש"ח

כזכור, בתחילת ההתמודדות, סיפר אללו כי גורמים חרדים במועצת העיר הציעו לממן את ריצתו לראשות העיר, זאת בכדי לחבל בסיכוייו הגדולים של ראש העיר הנוכחי ניר ברקת להיבחר לקדנציה שניה. "אמרתי להם שאני מאוד רוצה להתמודד לראשות העירייה, אבל יש לי בעיה כספית. אילו היו לי מיליון שקל הייתי יוצא מיידית למרוץ" סיפר אז אללו.

פפה אללו, נענה להחלטת מרצ והסיר את מועמדותו (צילום: פלאש 90)

"הם אמרו לי 'אין לנו בעיה להשיג לך את מיליון השקלים, אנחנו צריכים לעשות מספר בדיקות עם המפלגות שלנו ונחזור אליך". אללו הדגיש: "בסיום השיחה אמרתי להם שמחרדים לא אקח אפילו גרוש".

"קיבלתי את החלטת המפלגה"

פפה עצמו אמר לאחר הסרת המועמדות: "קיבלתי את החלטת המפלגה להסיר את מועמדותי מראשות העיר על מנת לא לפגוע ברשימה, לא לפצל את המחנה הפלורליסטי ולא לתת לימין הקיצוני להתחבר עם החרדים ולנצח את הבחירות".

"אף על פי שהסכמתי להסיר את מועמדותי, אני סבור שהקו שבו הלכתי עד כה - הצבת אלטרנטיבה אידיאולוגית פלורליסטית שמאלנית אמיתית לירושלים בלי קשר לסיכוי כלשהו לנצח - היתה ראויה וחשובה מאוד לעיר ואני מקווה מאוד שהמסר עבר".

"היום נשארנו עם שני מועמדים שאינני יודע מי עדיף על מי. הופתעתי לשמוע שהשותפה שלנו, שלי יחימוביץ, הודיעה על תמיכתה בניר ברקת, ואני מודיע כאן במפורש שהדבר לא מחייב את הרשימה, מרצ-עבודה בירושלים. כעת אני קורא לכולם להתגייס על מנת שרשימת מרצ - עבודה תהיה הרשימה הגדולה במחנה החילוני".

הסקר שגרם להסרת המועמדות

ל'כיכר השבת' נודע, כי ההחלטה על הסרת מועמדותו של פפה אללו לראשות העיר, התקבלה לאחר קבלת נתוני סקר מקיף שהזמינה מרצ-העבודה בירושלים, אותו ערך פרופ׳ רפי סמית ושהצביעו על כרסום במעמדה של הרשימה, בעקבות הרצת מועמד עצמאי לראשות העיר, מול ניר ברקת.

מנתוני הסקר לגבי השאלה "אם הבחירות היו נערכות היום, למי היית מצביע לראשות העיר ירושלים? ניר ברקת מול משה ליאון".היה פילוח הנתונים כדלהלן:

במגזר הכללי - ברקת 87, ליאון 4, לא החליטו 5, סירבו לענות 4. במגזר הדתי - ברקת 77, ליאון 7, לא החליטו 12, סירבו לענות 4. במגזר המסורתי - ברקת 83, ליאון 7, לא החליטו 8, סירבו לענות 1. במגזר החרדי - ברקת 15, ליאון 37, לא החליטו 43, סירבו לענות 5.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר