מועצת חכמי התורה של ש"ס: לפעול למען משה ליאון

מועצת חכמי התורה של ש"ס, מפרסמת היום מכתב - הראשון ללא מרן הגר"ע יוסף זצ"ל -ובו תמיכה במועמדות משה ליאון לראשות העיר ירושלים. וגם, על מה כעס מרן זצ"ל? (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
משה ליאון בניחום אבלים, אמש (צילום: שלומי כהן)

מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, מפרסמת הבוקר (רביעי) מכתב ראשון, ללא חתימתו של נשיא המועצת, מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, שהלך השבוע לעולמו.

המכתב, נכתב ונחתם ביום ראשון ב' בחשון, טרם פטירתו של מרן זצ"ל, אך בשל מצבו הבריאותי, הוא אל הספיק לצרף את חתימתו.

המכתב הראשון עוסק בתמיכה במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים בבחירות המוניציפליות הקרובות שייערכו בעוד פחות משבועיים ימים.

"מצאנו לנכון לפנות אליכם תושביה היקרים של העיר ירושלים", נכתב ב'קריאת הקודש' של חברי המועצת, "לסייע ולפעול למען בחירתו של היקר והנעלה מר משה ליאון".

הרבנים מציינים במכתבם כי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, "סמך כבר את ידיו עליו והביע בו את תמיכתו בפנינו כמה פעמים, ומכיוון שזהו רצונו של מרן אין ספק שיש לפעול בכל מילי דאפשר על מנת לסייע בבחירת המועמד הנ"ל".

על המכתב חתומים חברי מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שלום כהן, הגאון רבי שמעון בעדני והגאון רבי משה מאיה.

בתוך כך, ליאון הגיע אתמול (שלישי) לאוהל האבלים ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף בירושלים, ושמע מבניו של מרן זצ"ל, היושבים 'שבעה' כי הם שמעו כמה פעמים מאביהם על-כך שחייבים לעשות הכל עבור בחירתו.

יו"ר ש"ס אריה דרעי ציין בפני הרבנים כי מרן זצ"ל כעס עליו על-כך שלא הביאו בפניו את משה ליאון בימי חול המועד סוכות. לדברי דרעי, הגר"ע אמר לו כי "למרות שאני חולה הייתם חייבים להביא אותו לכאן, זו מערכה על קדושת ירושלים".

המכתב של חברי מועצת חכמי התורה

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות