כדורגל: נבחרת ישראל שיחקה בשבת

נבחרת ישראל בכדורגל שיחקה אמש, לאחר כניסת השבת, במסגרת ההכנה לטורניר המונדיאל. בטור שהתפרסם ב"ישראל היום" בסוף השבוע (חמישי) תקף פרשן הספורט אלי סהר את ההחלטה: "ש הטוענים, על מה מלינים כאן? הרי הכדורגל הישראלי מהיווסדו משוחק בשבת?", כתב סהר

אלי ג'אן | כיכר השבת |
כדורגל. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

שעה שהמוני בית ישראל עשו את דרכם לבית הכנסת לתפילת ערב שבת, שיחקה נבחרת ישראל בכדורגל מול נבחרת אזרבייג'ן במסגרת מוקדמות מונדיאל 2014.

בפעם האחרונה שמשחק מלא בנבחרת שוחק בשבת, היה לפני 27 שנים. פרשן הספורט של "ישראל היום", אלי סהר, אומר לכיכר השבת: "פעם היה אכפת לנציגים הדתיים ולרבנים הראשיים, היום אף אחד לא פוצה פה".

בערב שבת שנת תשמ"ה, עלתה נבחרת ישראל לכר הדשא בניו זילנד למשחק מול הקבוצה המקומית במסגרת מוקדמות גמר גביע העולם. ישראל הפסידה 3:1 ומאז חדלה לשחק בשבת. לפני כחמש שנים שיחקה הנבחרת המקומית מול נבחרת אנגליה למשחק שהתחיל בשבת אך נגמר במוצאי שבת. במשחק זה, אגב, גם הפסידה הנבחרת בתוצאה 3:0.

אמש (שישי) בשעה 19:00 בערב, עלתה הנבחרת שוב למשחק שיתקיים על אדמת אזרבייג'ן ולראשונה מזה 27 שנה שיחקה משחק שלם בעיצומו של היום הקדוש ליהדות.

בטור שהתפרסם ב"ישראל היום" בסוף השבוע (חמישי) תקף פרשן הספורט אלי סהר את ההחלטה: "יש הטוענים, על מה מלינים כאן? הרי הכדורגל הישראלי מהיווסדו משוחק בשבת?", כתב סהר, "ואני אומר: אם אתה גונב מהמכולת, אזי מותר לך לגנוב מהסופרמרקט? עדיין יש הבדל בין קבוצה פרטית לנבחרת לאומית, הממומנת גם מכספי המסים של הציבור הדתי-לאומי והמסורתי".

(פלאש 90)
כדורגל. לנציגים הדתיים כבר לא אכפת (צילום: פלאש 90)

בעוד כשנה בדיוק, תשחק הנבחרת באצטדיון רמת גן מול האזרים שוב, אלא שפרט לכך שהמשחק יתקיים בישראל, הוא גם יתחיל בראש השנה ויסתיים ביום שישי הסמוך. "פעם לראשי הציבור הדתי היה אכפת", אומר סהר. "גם הרבנים הראשיים היו מתערבים, אבל היום זה לא קורה וחבל. אני מתריע מעכשיו לפני שחילול השבת יגיע גם לישראל".

אורבך: "אפנה להתאחדות"

חבר הכנסת אורי אורבך מ"הבית היהודי" אשר מייצג ציבור גדול של אוהדי נבחרת דתיים, אמר כי קיום המשחק בשבת נודע לו רק בסוף השבוע. "בהתאחדות לא מתאמצים מספיק כדי שהמשחקים לא יתקיימו בשבת", אומר אורבך. "האינטרס שלנו ששבת לא תהפוך לחול ובתחילת שבוע הבא אני מתכוון לפנות במכתב להתאחדות לכדורגל בכדי להימנע מפעמים הבאות".

גם סהר מסכים עם הטענה כי בעבר הייתה ההתאחדות לכדורגל נלחמת יותר על מנת שהמשחקים לא ישוחקו בשבת.

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה לכיכר השבת: "מועדי המשחקים אינם נקבעים על-ידי ההתאחדות לכדורגל בישראל לרבות שעת המשחק שנקבעת על-ידי ההתאחדות המארחת. ישנן הגבלות רבות כגון יום כיפור, מועדי ישראל וערבי שבת ובמפעלים אירופאים יכולת התמרון שלנו היא מועטה מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר