אולימפיאדת החורף בסוצ'י: רבה של העיר דואג לספורטאים היהודים

רוסיה השקיעה מיליונים לקראת אולימפיאדת החורף הנערכת בימים אלה בסוצ'י. גם בקהילה היהודית נערכו; מנות כשרות הוכנו, ובחב"ד תגברו את ה"שלוחים" במקום (ספורט, מהעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לוגו האולימפיאדה (צילום: shutterstock)

אוכל כשר באולימפיאדת החורף: בימים האחרונים, מתקיימת בעיר סוצ'י שברוסיה אולימפיאדת החורף בה הושקעו מליונים רבים על ידי הממשל הרוסי, כשהמונים מכל רחבי המדינה מגיעים לצפות בתחרויות הספורט.

מתברר, כי בין המשתתפים - ספורטאים ואוהדים כאחד, נמצאים יהודים רבים הזקוקים לאוכל כשר, בית כנסת ותפילות. ואכן, ידיהם של רבה של העיר הרב ארי הדלקופף ורעייתו חני שהגיעו לסוצ׳י מקליפורניה שבארה״ב לפני 12 שנה ומשמשים כשלוחי חב"ד עמוסות עבודה בימים אלו.

למעלה מ-7000 ארוחות כשרות הוזמנו על ידי בית חב״ד המקומי עבור אלפי יהודים שהגיעו מישראל, רוסיה, אוסטרליה ואוקראינה.

"קיבלתי בקשות רבות, היכן ניתן לרכוש כאן אוכל כשר ואיפה ניתן להתפלל". מספר הרב. "יש פה בית כנסת קבוע במשך כל השנה המונה 30-40 מתפללים קבועים וכן חנות כשרה ובית ספר יהודי קטן". מתאר הרב.

בימי האולימפיאדה, מחזקת תנועת חב״ד את הרב המקומי ומתגברת את העיר בעוד 12 רבנים נוספים. בנוסף, הוקם אתר אינטרנט מיוחד בו יכולים משתתפי תחרות הספורט להזמין אוכל כשר ממוסקבה וכן לאתר את מיקומם של בתי הכנסת שנפתחו במקום לתקופה זו כשהם מצויידים בספרי תורה, סידורים וחומשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר