המיליארדר היהודי נתפס באמירה גזענית והסתבך עם אובמה

דונלד סטרלינג, מיליארדר יהודי והבעלים של מועדון הכדורסל "לוס אנג'לס קליפרס", נתפס באמירה גזענית כנגד "שחורים", כהגדרתו. נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא נשאר חייב (ספורט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ברק אובמה (צילום: shutterstock)

סערה בעולם הספורט האמריקני: דונלד סטרלינג, מילארדר יהודי והבעלים של מועדון הכדורסל "לוס אנג'לס קליפרס", נתפס באמירה גזענית כנגד אפרו-אמריקנים והצית מחדש את ה"שד הגזעני" בארה"ב.

אמש (שבת) פרסם הצהובון האמריקני TNZ הקלטה של סטרלינג כשהוא כועס על אשתו על שפרסמה תמונה ב"אינסטגרם", יחד עם אחד משחקני הכדורסל הגדולים בכל הזמנים, מג'יק ג'ונסון, שהוא כמובן אפרו-אמריקני, בזמן אחד ממשחקי הקבוצה.

סטרלינג נשמע אומר בהקלטה: ""מפריע לי שאת מפרסמת תמונות עם שחורים. את חייבת לעשות את זה? המעט שאני מבקש ממך זה לא לפרסם את זה. לא להביא אותם למשחקים שלי".

סטרלינג הוסיף: "את לא צריכה לפרסם תמונות שלך נפגשת עם שחורים. אל תשימי תמונה שלך עם מג'יק כדי שכל העולם יראה ואל תביאי אותו למשחקים שלי".

כאמור, דבריו הבוטים כנגד האפרו-אמריקנים עוררו סערה וגם נשיא ארצות הברית ברק אובמה היה חייב להתייחס לעניין.
"כשאדם בור רוצה לפרסם את דבריו הטפשיים, אתה לא צריך הרבה חוץ מלתת לו לדבר" אמר הנשיא.

אובמה הוסיף ואמר כי "אני בטוח שהנהלת הליגה תטפל בזה, מכיוון שלליגה יש אוהדים בכל רחבי ארה"ב והרבה שחקנים אפרו-אמריקנים משחקים שם".

לדבריו, "ארה"ב ממשיכה להיאבק עם מסורת של עבדות וגזע. זה עדיין שם, כמו גם אפליה, ומדי פעם אנחנו עדיין נשמע דברים כאלו. אנחנו צריכים להתנער מאמירות כאלו ולחנך את ילדנו כנגד זה".

צפו בדבריו של אובמה כנגד סטרלינג

מאמן ה"קליפרס", דוק ריברס, מתייחס לפרשה

השחקן שבגללו התחוללה הסערה, מג'יק ג'ונסון, התייחס לעניין בחשבון הטוויטר שלו. לדבריו, "TMZ דיווחו שהבעלים של הקליפרס, דונלד סטרלינג, לא רוצה שאני או כל אדם שחור אחר יגיע למשחקים של הקליפרס. אני לעולם לא אלך יותר למשחק של הקליפרס כל עוד דונלד סטרלינג הוא הבעלים".

רוב שחקני קבוצתו של סטרלינג, "לוס אנג'לס קליפרס", הינם ממוצא אפרו-אמריקני. השחקנים שקלו בתחילה לפתוח בשביתה בעקבות דבריו הבוטים של בעלי הקבוצה, אך לאחר שיחה ארוכה עם מאמן הקבוצה, דוק ריברס - גם כן ממוצא אפרו-אמריקני, החליטו השחקנים שלא לשבות בזמן הקריטי של העונה - הסיבוב הראשון של פלייאוף ה-NBA.

המאמן, דוק ריברס, התייחס לפרשה ואמר כי "אנחנו לא ניתן לשום דבר להפריע לנו במטרה לזכות באליפות. השחקנים דיברו על זה באסיפה וכל אחד אמר את דעתו. כולם כועסים על הדברים אבל התפקיד שלי זה לא לתת לזה להפריע לקבוצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר