"היהודים אשמים"

החילונים מאשימים: החרדים אשמים בכישלון באולימפיאדה

בישראל מנסים להבין מדוע הספורטאים הישראלים לא הצליחו לקבל מדליה ב"משחקי האולימפיאדה" בלונדון, לראשונה מזה 24 שנים. פרשן הספורט, אוריאל דסקל, סיפק תשובה לכישלון, בגלי צה"ל: "למדינה יותר חשוב להשקיע בכוללים ובלימודי תורה מאשר בספורט. זה פוגע בבריאות, בביטחון ובאולימפיאדה" (ברנז'ה)

ישראל אהרן | כיכר השבת |
חרדים על רקע סמל האולימפיאדה (עיבוד: כיכר השבת)

העם היהודי תמיד הצטיין בחשיבה, בהעמקה תלמודית ובהמצאת פטנטים עולמיים. לא לחינם, העם היהודי מכונה בשם "עם הספר". מאז קמה מדינת ישראל, החילונים מנסים להידמות לגויי העולם ומשתתפים בתחרויות ספורט עולמיות, שלא מוסיפות דבר לאנושות.

החילונים נוהגים לשגר נציגויות למשחקי ספורט עולמיים המכונים "אולימפיאדה", הנערכים פעם בארבע שנים. מידי פעם הם גם זכו במדליות קטנות. השנה, החילונים הובסו ולא זכו במדליה - אפילו לא אחת.

מאתמול, מנסים החילונים לנתח ולהבין את הכישלון הגדול. "איך לא הצלחנו?", הם שואלים את עצמם שוב ושוב. מנכ"ל הוועד האולימפי הישראלי, אפרים זינגר, אמר הבוקר (רביעי) כי "יש לחקור את הסיבות שהובילו לכישלון בזכייה במדליות בלונדון".

לא עברה שעה קלה מאז ההודעה המביכה של המנכ"ל, והנה, החילונים כבר מצאו את התשובה: "החרדים אשמים", כן, בדיוק כמו הקביעה האנטישמית הידועה "היהודים אשמים".

במשדר "מה בוער" בגלי צה"ל, התארחו מספר פרשני ספורט וניסו לנתח את הכישלון של החילונים. אוריאל דסקל, פרשן 'כלכליסט', מצא הסבר משלו לכישלון: "אני חושב שאנחנו צריכים לעסוק בפחות מדליות והאם אנחנו משיגים מדליות, ויותר השקעה בספורט. האולימפיאדה היא רק תסמין לכך שמדינת ישראל חולה מבחינה גופנית וגם נפשית, וזה בגלל שאין השקעה בספורט".

דסקל האשים כי "למדינה יותר חשוב להשקיע בכוללים ובלימודי תורה מאשר בלימודי ספורט, בסופו של דבר זה פוגע בנו, בבריאות, בביטחון וגם באולימפיאדה".

לבני: "המדינה נמכרה לחרדים"

יו"ר "קדימה" לשעבר, ציפי לבני, תקפה השבוע את הליכוד בראיון ל-CNN וטענה כי מדינת ישראל "נמכרה לחרדים", ברגע בו שכחה כי במשא-ומתן הקואליציוני הציעה כספים לחרדים בסכומים העולים על אלו שקיבלו הסיעות החרדיות מהליכוד.

"מבחינה פוליטית המדינה נמכרת לחרדים", ותקפה את המונופול של המפלגות החרדיות על הדת היהודית. "החרדים מהווים חלק קטן מהחברה הישראלית, הם חלק מההיסטוריה והמסורת שלנו, אבל יש להם יותר כוח ממה שמגיע להם", טענה ציפי.

לדבריה, "הליכוד ומפלגות אחרות נותנות להם מונופול על היהדות במדינת ישראל. נתניהו אמר בעצמו שמבחינה פוליטית החרדים הם השותפים הטבעיים שלו".

באשר לסוגיית גיוס החרדים והשוויון בנטל, אמרה לבני כי "כל אזרח ישראלי צריך לתרום למדינה. לרוע המזל, ובגלל מניעים פוליטיים, נותנים להם מונופול, וזה צריך להשתנות. כדי לשנות מציאות צריך רצון של ראש ממשלה. לרוע המזל הוכח שנתניהו אינו רוצה לשנות ועל זה תהיה מערכת הבחירות הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר