חרדי טוען: לא התקבלתי לעבודה עקב היותי חרדי

יעקב טייכמן, חרדי כבן 32, טוען כי לא התקבל לעבודה בפנימיה ירושלמית בעקבות השתייכותו למגזר החרדי. הסיפור שפורסם לראשונה ברשת הפייסבוק, עורר סערה. בפנימיה הגיבו ל'דה מרקר' ואמרו כי אף אדם לא נדחה במוסד בשל השתייכותו (חרדים, ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

יעקב טייכמן, חרדי כבן 32, טוען כי לא התקבל לעבודה בפנימיית "בית הילד" בירושלים בשל היותו אדם חרדי. על פי הפרטים שמסר לאתר 'דה מרקר', סיבת אי ההתאמה (חרדיותו) נרמזה לו בסיומו של ראיון העבודה שנערך לו.

הסיפור נחשף הצהריים ברשת הפייסבוק, כאשר עמוד ברשת החברתית המסייע באיתור מקומות עבודה לחרדים שיתף את ההודעה אותה קיבל לדבריו טייכמן, ובה נכתב כי "נראה שעבודתך במסגרת שאינה חרדית, עשויה להראות חריגה במידה מסוימת, דבר שעלול להתנגש במטרה שלנו - לשלב ילד חריג עם הסביבה".

"אנחנו רואים את המקרה הזה בחומרה רבה, ונפעל בהקדם גם בפן המשפטי וגם בפן התקשורתי" אמרו בעמוד הפייסבוק המסייע באיתור מקומות תעסוקה. התמונה, ובה ההודעה על סירוב קליטת טייכמן לעבודה בשל היותו חרדי גרמה לבאז נרחב ברשת, ופורסמה במספר פורומים חרדים.

במקביל לתגובות הזועמות שהתקבלו ברשת, היו גם כאלה שהבינו את הפנימיה: "בתור חרדית אני לא מסכימה עם כל הבאז שנעשה פה", כתבה הגולשת חני, "וכן, גם לפי דעתי ההחלטה המקצועית שהוא חרדי זה לא בקטע גזעני, שילוב ילד חריג קשה כשלעצמו ואין מה לעשות, אנחנו חרדים ואנחנו שונים וזה טוב. אבל כאן אין צורך להוסיף על השוני של הילד וטובת הילד פה בעיני היא לפני כל ההתלהמות שפה".

טייכמן צוטט ב'דה מרקר' כאומר: "זו לא פעם ראשונה שבה אני נדחה מעבודה בשל היותי חרדי. באחד הראיונות שאליהם הוזמנתי בעבר בהוסטל לנפגעי נפש, נאמר לי שהדיירים התלוננו על כך שהחזות שלי מרתיעה. תגובות כאלו מתסכלות מאוד. מצד אחד, אני לא חרדי קלאסי שלומד ועובד במוסדות חרדיים, ומצד שני גם במקומות החילוניים לא מעוניינים בי".

מוטי אסרף, מנהל בית הילד-ירושלים מסר בתגובה לכתבת 'דה מרקר': "בפנימייה שלנו עובדים חרדים לצד חילונים. לא אדחה אף אחד בגלל הרקע שלו, אלא אם הוא לא מתאים לעבודה. אבדוק את הפרטים של המקרה הספציפי. ייתכן שהדחייה היא על רקע העובדה שנדרש ליווי אישי לילד חריג, והמועמד לא התאים למשרה".

אביגדור רבינוביץ, שחשף את הסיפור בעמוד הפייסבוק שלו 'עבודות לחרדים', מסר בתגובה: "המקרה הזה הוא חלק מתופעה מצערת, אי קבלת האחר היא מהרעות החולות של החברה הישראלית. אנחנו נפעל באמצעים משפטיים מול מעסיקים שיסרבו לקלוט חרדים לשורותיהם בגלל השתייכותם המגזרית"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר