מה יהיה?!

מחירי הדלק צפויים לזנק בלפחות חצי שקל

אם חשבתם שהעליות עתידות להיעצר, אז הדלק טס במהירות לא מוגבלת וצפוי להגיע לכ-8.20 שקלים לליטר, שיא של יותר מעשור, ולא נראה כי המחיר הגבוה ייעצר גם שם (כלכלה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אדם מתדלק בירושלים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

האינפלציה בעולם מכה גם בישראל, ומיום ליום הכסף שלנו שווה פחות: מחירי הדלק, שכבר זינקו ב-20% בשנה שחלפה, צפויים לזנק עוד בסוף החודש, הפעם בכחצי שקל (!), ולהגיע לאזור 8.20 שקלים לליטר, מספר שלא ראינו בישראל מזה עשר שנים, כאשר ב-2012 הייתה הפעם האחרונה שמחיר הדלק היה גבוה מ-8 שקלים, כך דווח הערב (רביעי) ב'חדשות 12'.

הסיבה לעלייתו הבלתי פוסקת של מחירי הדלק טמונה בביקוש הגובר לבנזין ולדלק בכל העולם כחלק מיציאתו מהקורונה וממשבר הסחורות, וכן בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה והעיצומים המוטלים על שלטונו של ולדימיר פוטין.

בתוך כך, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה הערב את מדדיה הקבועים, מהם עולה כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.6% בחודש מאי 2022, וב-4.1% בכל השנה שחלפה. בתוך כך מדד מחירי הדירות עלה בחודשיים שחלפו ב-0.9% נוספים, ובכך השלים עלייה של 15.4% ב-12 החודשים האחרונים.

במדד המחירים לצרכן נרשמו עליות מחירים בולטות בסעיפי פירות טריים שעלו ב-13.8%, הלבשה והנעלה שעלו ב-2.2%, מזון שעלה ב-0.9% ותחבורה שעלה ב-0.5%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיף ירקות טריים שירדו ב-0.7%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר