מנסים לחסוך

תופעה מקוממת: מניחים את רכבם בעמדה החשמלית והולכים

אנשים בעלי רכב חשמלי מניחים את הרכב בעמדת הטעינה והולכים לדרכם בלי שרכבם נטען • ניתן ללחום בתופעה? ומי יכול לעשות זאת? בדקנו (רכב)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
בזוי. מניחים את הרכב והולכים. (צילום: באדיבות המרואיין)

תופעה שמעוררת עצבים ותסכול בקרב קהל נהגי המכוניות החשמליות: אנשים שמים את הרכב שלהם בעמדת המטען, עם כבל שמחובר לעמדה, אך למעשה הם אינם מטעינים את הרכב. ייתכן כי הם מטעינים לכמה דקות בודדות, אך מיד לאחר שמסתיימת הטעינה הם לא באים לקחת אותו, הם פשוט הולכים לעיסוקים שלהם וחוזרים רק כעבור כמה שעות.

ככה, חוסכים העושים זאת, גם מקום חניה וגם תשלום על מקום החניה.

נכון להיום, לפי הידוע לנו, העיריות אינן מודעות לתופעה כמו גם משטרת ישראל.

הפתרון האפשרי הוא כמו שעשו חברת טסלה, החלוצה בכל נושא הרכבים החשמליים: חמש דקות לאחר שסיימת להטעין את הרכב מתחיל לרדת שקל נוסף מהחשבון שלך.

ככה יוצא שאם מישהו שם את הרכב כמה דקות להטענה והוא לא מזיז אותו נגבה ממנו חניה פלוס קנס כספי.

ההליך הזה משתלם גם לחברה, כי כל עוד שמישהו שם את הרכב בעמדה ללא טעינה – החברה מפסידה כסף, כי אחרים רוצים להטעין, וגם לאנשים בעלי רכבים חשמליים – העמדות יהיו פנויות מהר יותר.

פתרון נוסף שמציעים בעלי רכבים חשמליים שהגיע לכיכר השבת, הינה האפשרות לשלוח לחברות עצמן תמונות של האנשים שמשאירים את הרכב ללא טעינה ככל לעמדה או עם כבל טעינה אך שסיים מזה זמן מה את הטעינה.

אומנם מדובר בהליך מעט מורכב שיש לחשוב עליו לעומק, איך הוא יעבוד בדיוק, אך ניתן יהיה או שהחברה תיתן קנס לבעל הרכב ש'מבזבז' את החניה, או שפקחים ברשויות ייתנו דו"חות למי שלא מטעין.

"מדובר בסיפור שחזור על עצמו כל יום כל היום", מספר בעל רכב חשמלי בשיחה לכיכר השבת, "רק אתמול ליד העבודה שלי החנה מישהו את הרכב החשמלי שלו והלך לדרכו מבלי להטעין בכלל. אני מקווה מאוד שבקרוב יתחילו להתייחס לתופעה ברצינות ויטפלו באנשים שעושים את זה בלי להתחשב בזולת".

"אגב", מוסיף בעל הרכב החשמלי, "לא קשה לדעת האם הרכב בטעינה או לא. כשיש אור ירוק זה בטעינה וכשאין בכלל, או בצבע כחול, העמדה לא בטעינה".

"אני ראיתי מישהו שעושה את זה ותליתי לו מדבקה על השמשה עם הכיתוב "שקרן בן שקרן"", אומר שמעון, בעל רכב חשמלי בשיחה לכיכר, "מקווה שזה עונש מספיק ראוי. מה שבטוח שחייבים אכיפה רצינית יותר על הנושא", מסכם שמעון את הנושא.

סייע בערכית הכתבה: מנחם ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר