השבוע ברשת: נתניהו עובר מ'רופא חולים' ל'מתיר אסורים'

נתניהו עבר בשבוע אחד מ'רופא חולים' ל'מתיר אסורים', למה יתושים אוהבים ספרי קודש? וגם: ראש יחידת מדיה בלשכת רוה"מ הושעה בגלל פוסט פוגעני נגד יפן (הסיכום השבועי, ברשת)

יוסף פאר | כיכר השבת |
נתניהו, עבר מ"רופא חולים" ל"מתיר אסורים" (צילום: פלאש 90. עיבוד: כיכר השבת)

כל שבוע, כל יום, כל שעה, הרשת מוצפת בסטטוסים חכמים, ב'ממים' קורעים, ובמסרים שנונים ומחודדים, בחודשים האחרונים, הלכה התופעה העולמית וגדלה, וחדרה גם לתוככי המגזר החרדי והדתי.

מדור 'רץ ברשת' מגיש את הסיכום השבועי מהקורה ברשת, ובו: הסטטוסים השנונים שפורסמו בעמודי הפייסבוק השונים, ה'ממים' שאתם, או חבריכם יצרו, וגם הסיפורים שעוררו עניין ברשת האינטרנט בשבוע האחרון.

והשבוע: מנהל יחידת מדיה במשרד ראש הממשלה הושעה מפעילותו, בשל פוסטים ברשת הפייסבוק, צעיר שביקש סמים ברשת קיבל תגובה מפתיעה מהמשטרה, וגוגל מוכיחה בפעם המי יודע מה שבעידן הפייסבוק - צווי איסור הפרסום כבר לא ממש אפקטיביים.

כתב נגד יפן, והושעה ממשרד רוה"מ

פעילותו של ראש יחידת המדיה במערך ההסברה הלאומי דני סימן - הוקפאה השבוע, וזאת לאחר פרסומם של פוסטים ברשת האינטרנט שעוררו סערה.

על פי הדיווח ב'הארץ', סימן הונחה שלא לעסוק בפעילויות הקשורות למערך ההסברה הלאומי, וזאת לאחר שבשבועות האחרונים הוא התבקש מספר פעמים לחדול מלפרסם סטטוסים פוגעניים ברשת.

ב-8 לחודש הנוכחי (אוגוסט), העלה סימן לעמוד הפייסבוק שלו פוסט בו טען כי הוא נגעל מארגוני זכויות האדם המקיימים אירועים לזכרם של הרוגי הפצצה בהירושימה.

על פי הציטוט ב'הארץ', סימן כתב: "אני נגעל מאירועי הזיכרון הצדקניים ש'ארגוני זכויות האדם' ו'ארגוני השלום' היפנים מקיימים עבור קורבנות הירושימה ונגסקי". סימן התייחס להטלת הפצצה על הירושימה, ואמר כי היא "היתה תוצאה של תוקפנות יפנית. אתה קוצר מה שאתה זורע. במקום, הם צריכים לערוך טקסי זיכרון עבור 50 מיליון הסינים, הקוריאנים ושאר הקורבנות של רצח העם והתוקפנות היפנית".

על פי הדיווח, בכיר יפני פנה למשרד החוץ הישראלי, ודרש לקבל הבהרות למתקפה כנגד העם היפני בעמוד הפייסבוק של סימן.

לאור פניות שהתקבלו בימים האחרונים, פרסם מערך ההסברה הלאומי הודעה בו הוא מבהיר כי דברי סימן לא מקובלים ולא מבטאים את עמדת ממשלת ישראל.

ביקש סמים ברשת, וקיבל תגובה מהמשטרה

צעיר מדרום מזרח קנדה, צייץ ברשת הטוויטר בקשה לסמים, והופתע כשקיבל תגובה מלא פחות ולא יותר - המשטרה. מאוחר יותר הוא הופתע בשנית, כשפוטר ממקום עבודתו.

הצעיר שאל בציוץ שפרסם האם ישנם ספקי סמים ש"מעוניינים לעשות כסף קל" באיזור המשרד בו הוא עובד, הצעיר אף ביקש מסוחר הסמים שנמצא באיזור, להגיע סמוך למשרדו.

לאחר דקות ספורות, הפך הציוץ שפרסם הצעיר לויראלי ברשת, ואף קיבל את תגובת המשטרה לציוץ עצמו: "מגניב! אנחנו יכולים גם לבוא?".

במקביל, שלחה המשטרה את התגובה גם לדירקטור בחברה בה מועסק אותו צעיר, והלה קיבל תוך זמן קצר הודעת פיטורין. בחברה פרסמו לאחר מספר שעות הודעה ברשת טוויטר: "תודה למשטרה המקומית על העזרה והעבודה המצויינת. העניין טופל".

גוגל משאירה מאחור את צווי איסור הפרסום

השבוע דווח בכלי תקשורת ישראליים כי אדם איים ברצח על דמות מוכרת בברנז'ה הכללית-חילונית. אלא, שדקות לאחר פרסום שמה של אותה דמות, הוצא צו איסור פרסום על השם ופרטים נוספים.

מסתבר, שבעידן ה"עותקים השמורים" של גוגל, כוחו של צו איסור הפרסום הוחלש דרסטית, וכל גולש מצוי שביקש לדעת עוד קצת פרטים על האירוע, נכנס לעמוד הבית של גוגל, חיפש את פרטי הסיפור הידועים לו, וקיבל את הסיפור במלואו, כולל שמה של הדמות.

יצויין, כי זו אינה הפעם הראשונה שגוגל 'שוברת' בעקיפין צווי איסור פרסום והופכת אותם ללא רלוונטיים. לאחרונה, בעת חשיפת פרטי פענוח הרצח ב'בר נוער', דקות לאחר תדרוך עיתונאים שערכה המשטרה, הוצא בצעד אבסורדי צו איסור פרסום על פרטי הפרשה, זאת לאחר שהפרטים עלו לרשת. בכך, כל גולש אינטרנט שנכנס לגוגל וחיפש את הפרטים - יכל למוצאם בקלות.

הסטטוסים של השבוע

ואחרי שסיפרנו לכם את הסיפורים החצי רציניים של השבוע האחרון, הגיע הזמן לעבור לחלק היותר משעשע - הסטטוסים שעשו את השבוע לגולשי הרשתות החברתיות.

Arye Yoeli: תוך 24 שעות עבר נתניהו מרופא חולים למתיר אסורים.

Or R. Ashury: מכון קוסמטיקה חדש: שעוותנו קבל (ושמע צעקתינו).

Or Reichert: תן לבן אדם סידור- הוא יתפלל יחיד. תעלה אותו חזן- הוא יחפש מנגינות מוזרות ללכה דודי וכולם יצאו רעבים עצבניים ועייפים

Amir Moyal: הקצב של הקידוש תלוי בכמה אבא שלך רעב.

Daniel M Ohayon: בסליחות עם החטאים שלי!!!!1.

Elad Halevy: יושבים? קבלו: סוכריות לבר מצווה עם איחולי "החלמה מהירה" ו-"עד החתונה זה יעבור"!!!.

יוסי חיים: כשבחור ישיבה אומר לך "אני אהיה בסדר"- תברר באיזה מהם.

Gedalya Teicher: ואז המשגיח דפק על הבמה והכריז אלוווללל!!! # זהו, זה כל מה שאני זוכר דוקטור.

יוסי חיים: הבנתי שיתושים מאד אוהבים את הספר של הרב לוינשטיין 'ומתוק העור'.

Ari Homnick: לא משנה כמה ספרי מתח ואיזה ספרי מתח קראת בחייך, באמצע התפילה אין דבר מעניין יותר מ'שיחת השבוע'.

דוד אמר: לא משנה בן כמה אתה, תמיד כשתדפוק את פיית השופר על היד תתן מבט כזה של אחד ששנים בתחום.

הממים של השבוע

(יוצר: אבי ניזרי)
(יוצר: יחיאל רדוצקי)
(יוצר: Roi Bueno)
(יוצר: Shalom Tzubeiri)
(יוצר: Harel Ne'eman)
(יוצר: אריאל אברהמי)
למשתמשי פייסבוק בלבד... (יוצרת: Yaara Cohen)
(יוצר: אריאל שפירו)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר