מדריך לנדבקים

זהירות וירוס! אלפי חשבונות פייסבוק זוהמו

וירוס פייסבוק חדש ומציק מתפשט בימים האחרונים ועובר בין משתמשים רבים. כיצד תזהו אותו עוד לפני שהוא מתפשט לכם בחשבון וכיצד תתמודדו במקרה ונפלתם בפח? (דיגיטל, ברשת)

בני סולומון | כיכר השבת |
(shutterstock)

רבים קיבלו בימים האחרונים ברשת החברתית וירוס פייסבוק חדש שמשתולל ועובר בין גולשים רבים שמקבלים התרעה על כך שאחד מחבריהם פרסם סרטון או לינק חדשים על הקיר שלהם מי שלוחץ על הלינק בטעות מגיע לעמוד שנראה כביכול עמוד פייסבוק אך הוא אינו כזה וגורם להדבקת החשבון ולהעברת הוירוס גם לחברי הפייסבוק של זה שלחץ עליו.

מומחי מחשב טוענים כי לא מדובר בווירוס אמיתי שמסוגל להזיק למחשב או הסמארטפון אלא רק באי נעימות, שכן הוא מתפרץ במהירות ונשלח לכל החברים שלכם. הלינק הזה מוביל כאמור לאתר זדוני של מפעילי הוירוס אשר מושך את פרטי החברים שלכם ומעביר הלאה את ההדבקה לעוד ועוד אנשים.

איך נזהרים? ראשית, לא לוחצים כמו פתיים על כל תיוג. בדקו כל תיוג ושיתוף הכוללים את שמכם, אפילו אם הם מכילים את התמונה שלכם אל תתפתו ללחוץ על הקישור. רק אם אתם משוכנעים שמדובר בתיוג "כשר" תוכלו להמשיך כרגיל. אם אתם מזהים איזה שהוא שם של אתר לא מוכר שנמצא בתוך הקישור (בד"כ זה מופיע מתחת לתמונה או הסרטון שתוייגתם בהם), אז בפירוש לא ללחוץ.

מה עושים אם נדבקים? מכיוון שלא מדובר בוירוס של ממש, אין הרבה מה לעשות. סריקה של המחשב באמצעות תוכנת אנטי וירוס מוכרת לבטח לא תזיק. בנוגע לסמארטפונים, יש להיזהר בשימוש בתוכנות אנטי וירוס לא מוכרות שכן זו גם אחת הדרכים לשתול קבצים זדוניים בסמארטפון ועלולים אף להזיק לו. במידה ונדבקתם, מומלץ ללא קשר להוראות לעיל גם להחליף את סיסמת הפייסבוק שלכם ולבדוק שלא התקנתם איזו שהיא אפליקציה לא מוכרת או לחילופין, מיותרת.

באופן כללי בדקו את רשימת האפליקציות שאישרתם בהגדרות הפייסבוק והסירו כל אפליקציה שאינכם מכירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר