מתקפה מימין

לייבוביץ: דרעי לא השתנה, הוא חתום על הסכם אוסלו

העסקן החב"די חיים יעקב לייבוביץ במתקפה חריפה על אריה דרעי: "הוא זה שנתן את התמיכה לממשלת רבין. בלי דרעי לא היה אוסלו. הוא עוד מספר שהרב הכריח אותו להצביע בעד". דוברו של דרעי: "דרעי זרק את לייבוביץ מלשכת נתניהו והוא נוקם" (חדשות)

משמאל: לייבוביץ, מימין: דרעי. חברים טובים (צילום: ארכיון משפחת דרעי)

על רקע פגישתם של רבני חב"ד עם אריה דרעי, תוקף העסקן החב"די חיים יעקב לייבוביץ את דרעי ואומר: "במקום לבקש סליחה, הוא ממשיך בדרכו".

בראיון למרדכי לביא ברדיו קול ברמה, אמר לייבוביץ' על המפגש אמש: "זו לא היתה פגישת פיוס, הרב אשכנזי רבו של כפר-חב"ד, ביתו פתוח לכל מי שרוצה לבוא אליו. גם אם אחמד טיבי יבקש לבוא, הוא יבוא, וגם על זה יכתבו שזה פיוס...

"דרעי", הוסיף לייבוביץ', "הוא זה שנתן את התמיכה לממשלת רבין, זו שביקשה לעשות שלום עם הערבים. באותה תקופה, היו לחצים גדולים שש"ס תצא מהממשלה, כל גדולי ישראל היו נגד הממשלה אבל דרעי היה הבריח התיכון שלה.

"הוא עוד מספר שהרב הכריח אותו להצביע בעד, והוא היה נגד. בקושי רב הכניסו אז בזמנו את אריק שרון לרב שישכנע על הסכנה של התהליך, ודקה אחרי זה דרעי מגיע עם פואד בן אליעזר. הוא היה נגד? הוא לא מתבייש?

"בלי דרעי לא היה אוסלו. רק לאחרונה אורי אבנרי, שידוע כפעיל שמאל קיצוני, מגדיר את דרעי בלשונו: הוא איש שלום מובהק, אף קיצוני יותר ממני. אורי אבנרי דיבר איתו שיחות רבות.

"חיים רמון הוא החבר הכי טוב שלו. הוא איש ימין מובהק?".

לייבוביץ' הוסיף כי אישית, אין לו דבר נגד דרעי, והביע חשש מפני אנשים שיצביעו לש"ס על סמך דבריו של דרעי. "הוא בעד חלוקת ירושלים - כך כתב במאמר בידיעות אחרונות, מאמר שמביע תמיכה באהוד אולמרט".

כהן: "לייבוביץ' מסלף"

בתגובה לדברים החריפים, עלה לשידור הרב חיים כהן, דוברו של דרעי, ותקף בחזרה: "הוא אמר שאין לו דבר אישי נגד דרעי? בכהונת נתניהו הראשונה, לייבוביץ' אחד מהאנשים הקרובים ביותר לאריה דרעי. אלא שדרעי גילה שחוץ מלערבב ולחרחר ריב בתוך הלשכה של ראש הממשלה דאז, לייבוביץ' לא עושה דבר, ולכן הוא זרק אותו מהלשכה".

כהן הוסיף: "דרעי גילה את הבלוף של האיש הזה, ומאז הוא התחיל לנהל את המלחמה נגד אוסלו. יש לו עוד חוצפה לדבר שכל גדולי ישראל היו נגד ורק הוא היה בעד? בזמן ההוא, האינטרס של דרעי היה הנאמנות המוחלטת לרב עובדיה יוסף ולא אוסלו".

לייבוביץ הגיב להאשמות החמורות שספג מכהן: "לא עבדתי בלשכת נתניהו אף פעם, נכון שהייתי בן בית אבל איש לא הוציא אותי משם. אריה דרעי לא פגע בי, הוא אף פעם לא עשה לי משהו רע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר