הרב אביגדור נבנצל: "לא מכיר ברב שטרן כרב של ירושלים"

רבה של העיר העתיקה, הרב אביגדור נבנצל הודיע במכתב, כי אינו מכיר ברב אריה שטרן כרבה של ירושלים: "אל תזמינו אותי לאירועים יחד איתו". לא ברור המניע למכתב (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב נבנצל: לא מכיר ברב שטרן כרב העיר ירושלים (צילום: ציון הלוי ברישיון CC)

הציבור החרדי האשכנזי לא אהב את בחירתו של מועמד הציונות הדתית הרב אריה שטרן לתפקיד רב העיר ירושלים, וכעת אחד מן רבניה החרדים של ירושלים, הרב אביגדור נבנצל יוצא כנגד הרב שטרן בחריפות. אך לא ברור אם על רקע אישי או בשל העובדה כי הרב שטרן לא מקובל על החרדים.

במכתב שפרסם הרב למתפללי בית הכנסת בעיר העתיקה בירושלים, כתב הרב כי הוא אינו מכיר בבחירתו "הנני להודיע כי איני מכיר בר' אריה שטרן כרב עיר הקודש, הנני מבקש שלא יזמינו אותי לאירועים שבהם הוא נוכח. יותר איני מעוניין לדבר בנושא" כתב הרב נבנצל.

מכתבו של הרב נבנצל כנגד הרב אריה שטרן

בשיחה עם "כיכר השבת", סירב הרב נבנצל לנמק את הסיבה למכתב שתוכנו תקיף במיוחד כנגד מועמד נבחר. אך אמר כי מבחינתו הרבנים שהיו צריכים להיבחר לתפקיד הם הרב משה חיים לאו והרב יעקב שפירא.

חריג בהתייחסותו התקיפה והנחרצת מבין שאר העיתונים היה העיתון "יתד נאמן" המייצג את עמדת תנועת דגל התורה שמציין בידיעה שסיקרה את תוצאות הבחירות כי קדמו לבחירות הללו הסכמים מפלגתיים ודילים פוליטיים יחד עם ראשי מפלגות חילוניות וד"ליות שפעלו במערכת הבחירות הנוכחית בחסות בג"ץ.

העיתון ציין כי "היהדות החרדית ניסתה לאורך כל התקופה למנוע בכל דרך את הרכב הגוף הבוחר המזוהה באופן מוחלט עם מובילי המגמה לבחירת רבנים ציוניים".

לסיום הצהיר העיתון על מגמה של מתקפה חזיתית ורמז: "יצויין כי בימים הקרובים יקבלו נציגי הציבור החרדי את הנחייתם והוראתם של מרנן גדולי ישראל שליט"א כיצד לנהוג לאור תוצאת הבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר