פטרוב מסביר מדוע 'הפלג' לא יצביע: "לא נעבור על איסור בשביל תקציב"

נאמנו של הגאון רבי שמואל אוירבך מסביר למה הוחלט שלא להשתתף בבחירות: "אנחנו לא עוברים על איסורים בשביל לקבל תקציבים, אנחנו לא עושים דברים נגד האידיאולוגיה". צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לאחר סאגה מתמשכת וחילוקי דעות בפלג "בני תורה" באשר לאופן הצבעת תלמידי הגאון רבי שמואל אוירבך, פרסם אחר הצהריים (שני) נאמנו יוסף פטרוב את הכרעת הרב לפיה יש להימנע מהשתתפות בבחירות לכנסת ה-20. בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת", נראה פטרוב כשהוא מסביר את החלטת הרב אוירבך.

"היו אמש בכינוס שלוש עשרה אלף איש ששמעו את הדברים, ואני חושב שכולם הבינו את הדברים בצורה ברורה וחד משמעית. הסיבה שהם הבינו פשוטה; כל הציבור החרדי מצביע בגלל סיבה אחת 'ועשית ככל אשר יורוך', זו סיבת ההצבעה" אומר פטרוב.

"שלוש עשרה אלף איש באו אתמול, יומיים לפני הבחירות, לשמוע מראש הישיבה מה להצביע בבחירות, וראש הישיבה אמר להם בצורה ברורה וחד משמעית שאין הוראה. אין 'ועשית ככל אשר יורוך'. וכשאין את ה'יורוך' אין 'ועשית'. אני לא מתכונן להצביע, ואני חושב שכל הקהל שהשתתף אמש בכינוס הבינו את זה כך, ואני לא חושב שיש מה להוסיף עוד בעניין".

"הראש ישיבה התבטא אמש בכינוס 'יש אנשים שמשחקים עם הנשמות שלנו', לכן כששואלים האם בחירה במפלגה כזו או אחרת זה בחירה ברע במיעוטו או הטוב במיעוטו, אני חושב שכל מי שמכיר קצת את המציאות יודע שוודאי שהחרדים במפלגות האלו מנסים לעשות 'הצלה פורתא' ולהציל דברים, אבל תוך כדי הצלה הם עושים סחר בנשמות שלו".

הוא הסביר: "סחר פירושו, לוותר על זה תמורת זה. לכן, וכפי שהופיע בעיתון הפלס בשם ראש הישיבה (הרב אוירבך), ככל שנותנים יותר כוח לאנשים האלו זה מסייע לעוברי עבירה. ככל שמפלגה מתיימרת יותר לייצג את הציבור החרדי וככל שהמצע חרדי יותר, הסחר של מפלגה כזו היא על דברים יותר גבוהים ביהדות".

"אנחנו מדברים בבחירות האלו על דברים עקרוניים שגורמים לנו לא ללכת ולהצביע. לכן כשישאל השואל אולי בגלל תקציבים למוסדות תורה כן צריכים להצביע למפלגות חרדיות, התשובה לכך 'אנחנו לא עוברים על איסורים בשביל לקבל תקציבים, אנחנו לא עושים דברים נגד האידיאולוגיה" הוסיף פטרוב.

לדבריו: "ראש הישיבה כינס את הכינוס אמש בשביל לענות על שאלת ההצבעה, וכל מי ששכל בראשו מבין את התשובה, אם אין את ה'יורוך' אין את ה'ועשית'. ואני חוזר ומסביר, הוראת ראש הישיבה היא אינה הוראת 'שב ואל תעשה' – שלא הורה למי להצביע. זה לא שלא שאלו אותו, כולם באו לכינוס לפי בקשתו, וראש הישיבה תיאר בצורה ברורה את כל הסכנות הרוחניות הקיימות וכפי שדיברנו, וההוראה שלו הייתה ש'אין הוראה', ואין הוראה פירושו מובן לכל אחד".

"אם יהיו מחר הודעות כל שהם בקשר להחלטותיו של ראש הישיבה בנוגע להצבעה בבחירות?" נשאל פטרוב ועונה: "אם ההודעות הללו לא יפורסמו בעיתון 'הפלס', ההודעות לא נכונות. גם אם ההודעות הללו יתפרסמו במבזקים או במכתב של ראש הישיבה שלא פורסם בהפלס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר