החשד: גבאי בית כנסת הלבין כספים לרשת להברחת ביצים

הוארך מעצרו של גבאי בית כנסת, החשוד בהלבנת כספים של הרשת להברחת ביצים שנחשפה אמש. גם מעצרם של מעורבים נוספים, חרדים ופלסטינים - הוארך (פלילים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הביצים שנתפסו (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

החרדים המעורבים בפרשת הברחת הביצים שנחשפה על ידי המשטרה ממשיכים להסתבך. המשטרה חושדת כי אחד החשודים הלבין את הכספים של רשת ההברחה.

על פי החשד, אחד החשודים שהינו גבאי בית כנסת, הלבין חלק נכבד מהכספים של הרשת שעל פי המשטרה גילגלה כ-10 מיליון שקלים בשנה.

המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו בעשה ימים וזאת כדי להשלים את החקירה בעניינו, אולם השופטת קבעה כי החשוד יישאר במעצר שישה ימים נוספים בלבד. פרקליטו הכחיש את המיוחס לו. מעצרם של שאר החשודים הוארך גם.

על פי החשד, חברי הרשת גלגלו מחזור מכירות של למעלה מעשרה מיליון שקלים בשנה. במשטרה ציינו כי הביצים אשר הוברחו נמכרו ללא כל פיקוח וטרינרי וללא כל פיקוח בריאותי הולם. מעבר לעבירה הפלילית שבעצם המעשה, קיימת הסכנה הבריאותית המידית הנשקפת לציבור הלקוחות אשר רכשו את הביצים המוברחות.

בפרשה זו מעורבים חשודים ישראלים ופלסטינים שהיו מעורבים באופן אקטיבי בקיום העבירה. המניע העיקרי לביצוע עבירה מסכנת חיי אדם זו נבעה מבצע כסף גרידא כשהם לא מהססים לסכן חיי אדם בעבור זאת.

ראש הרשת חרדי בן 43 תושב העיר מודיעין נעצר יחד עם 11 חשודים נוספים נוספים באשדוד, ירושלים, מודיעין עלית, בית שמש, נס הרים, מושב גפן ומספר כפרים פלסטינים ברשותם נתפסו סכומי כסף זר וישראלי בשווי עשרות אלפי שקלים ואלפי ביצים שנתפסו והושמדו בשטח בנוסף בבית לקיא בשטחים' בתוך מחסן נחשפה מעבדה לזיוף חותמות ביצים ומערכת שלמה של אריזה.

סגן ניצב שי קובנטור, ראש מפלג פלילי בימ"ר ש"י התייחס לגל המעצרים ואמר כי "תופעת הברחת הביצים משטחי הרשות הפלסטינית לישראל הינה תופעה מסוכנת המסכנת חיי אדם. מדובר בעבריינים שאינם בוחלים בשיטות ואמצעים להשגת רווח כלכלי על גבם ובריאותם של הציבור הרחב במדינת ישראל".

הוא הוסיף כי "גל המעצרים מראה כי מדובר בתופעה רחבת היקף ובקנה מידה ארצי, רשתות מזון ובתי קפה מובילים בוחרים לרכוש ביצים מוברחות אלה ולמוכרן למיליוני צרכנים תמימים. ימ"ר ש"י, יחידת הפיצו''ח במשרד החקלאות וגורמי אכיפה מרשות המיסים השקיעו מאמצים רבים בקידום פרשייה זו במטרה להגן על בריאותם של מדינת ישראל ולגדוע קו הברחה זה המסכן חיי אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר