סערת הרפורמים

אזולאי מבהיר: "הרפורמים יהודים, אבל הם הסכנה הגדולה ביותר לעם היהודי"

שר הדתות דוד אזולאי התייחס בכנסת לסערה שנוצרה בעקבות דבריו על הרפורמים ואמר כי ברור שהם יהודים אך הוסיף שהם הביאו את "הסכנה הגדולה ביותר לעם היהודי וזו ההתבוללות" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר דוד אזולאי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

שר הדתות דוד אזולאי (ש"ס) התייחס בצהריים (רביעי) במליאת הכנסת לגינויים שנשמעו בעקבות דברים שאמר בראיון לגלי צה"ל על כך שהרפורמים אינם יהודים והסביר את דבריו.

"אתמול התראיינתי על שירותי הדת וגם על הרפורמים", אמר אזולאי, "בראשית דבריי אני רוצה להתייחס לדברים שנוצלו על ידי גורמים אינטרסנטים כדי להגביר את השיסוי ולעשות קרע לעם".

אזולאי הדגיש בפתח דבריו: "ברור לכל שיהודים אף על פי שחוטאים, הם יהודים. יחד עם זאת אנחנו רואים בכאב גדול את הנזק ברפורמה ביהדות שהביאה את הסכנה הגדולה ביותר לעם היהודי וזו ההתבוללות".

"נמשיך להתפלל לחזרתם בתשובה של כל עם ישראל ואנחנו נעשה הכל כדי להיות מגדל של אור וערכים לכולם", הוסיף אזולאי, "לעם ישראל יש היסטוריה של שמירת היהדות גם בתקופות קשות, ועלינו להמשילך ולשמור על מורשת העם היהודי".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) הגיבה לדברים של אזולאי ואמרה: "רצינו להגיד מודה ועוזב ירוחם ולקבל את ההתנצלות, אבל היית חייב להמשיך על הסכנה שטמונה ברפורמה. היהדות הרפורמית מהווה את הזרם הגדול ביותר ביהדות בעולם, יחד הקונסרבטיבים, החילונים ועוד יהודים שבוחרים לחיות על פי דרכם.

"העובדה שהמונופול על ההגדרה מי הוא יהודי ניתנה לכם, שאתם מייצגים זרם צר וספציפי היא תקלה שתתוקן והניסיונות שלכם להדק את אחיזתכם רק מראים שהמונופול הזה עומד להישבר בקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר