צפו בוידאו

"צריכים כמה שיותר לבטל מעלינו את השנאת חינם"

הראשל"צ הגאון הרב אליהו בקשי דורון בשיחה מיוחדת על צום תשעה באב לגולשי "כיכר השבת" • "במצב הזה גם אם ייבנה בית המקדש אין לו שום סיכוי להחזיק מעמד משום שייחרב" • צפו (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: חיים גולדברג )

תשעה באב ב"כיכר השבת": הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון בשיחה מיוחדת לגולשי "כיכר השבת" על האבל בחורבן בית המקדש והחובה באחדות בתוך עם ישראל.

קטע מתוך דברי הראשל"צ:

"אנחנו נמצאים ביום האבל על חורבן הבית. וצריכים לזכור טוב טוב, אומר הירושלמי: כל דור שלא נבנה בית המקדש כאילו החריבו. אנחנו אומרים כל יום 'בונה ירושלים', כל יום ויום הוא רוצה לבנות את ירושלים, הוא בונה את ירושלים, ורק הוא רוצה להחזיר את שכינתו לציון, ואם בכל אופן לא נבנה בית המקדש זה כאילו החריבו.

"צריך לזכור שכל האבלות זה לא רק על העבר, חכמים מגדירים לנו בדיוק, בית ראשון נחרב בגלל שעברו על שלושת העבירות ובית שני נחרב בגלל שנאת חינם, חכמים אומרים לנו את זה לא כדי שנזכור את ההיסטוריה, אלא בגלל בעיקר כדי שאנחנו רוצים לבנות את בית המקדש - צריך לחפש את הדרכים את המניעים שגרמו את החורבן.

"לכן בימים האלה דווקא, צריכים כמה שיותר לבטל מעלינו את השנאת חינם, שלצערנו הרב אוכלת כל חלקה טובה. את המחלוקת בין איש לרעהו, בין אח לאחותו בין איש לאשתו.

"בכל עם ישראל, כשאנחנו רואים את המצב של המחלוקות בעם ישראל, בבית - בקודש פנימה, בתוכינו כולנו.

"אנחנו מבקשים שיבנה בית המקדש, אבל במצב הזה גם אם הוא נבנה אין לו שום סיכוי להחזיק מעמד משום שייחרב.

"לכן באמת, התקנה שלנו, לעשות כמה שאפשר לבטל מעלינו כל שנאת חינם. אהבת חינם, אהבת עם ישראל, זה לא אהבת חינם, משום שלאהוב כל יהודי זה מצוות עשה מהתורה".

"יהי רצון שהקב"ה יבטל מעלינו כל גזירות קשות ורעות".

צפו בשיחה המלאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר