העלייה להר הבית

'יתד' תוקף: עשבי פרא מתפשטים ומקבלים לגיטימציה מסוכנת

עליית אנשי הימין הקיצוני להר הבית הגורמת למהומות ועימותים מביאות את 'יתד נאמן' לתקוף זאת בחריפות ולהזהיר: "הר הבית עלול להפוך להר געש וירושלים תבער באש של שנאה" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Garrett Mills/Flash 90)

עלייתם של אנשי ימין קיצוני הנמנים בעיקר על בני הציונות הדתית להר הבית - מקום המקדש גרמה לסערת רוחות ולעימותים קשים בין יהודים למוסלמים שראו בכך פגיעה באמונתם.

מתברר כי העלייה ההמונית זוכה לביקורת קשה לא רק בקרב אנשי שמאל אלא גם בקרב הציבור החרדי. הבוקר (שלישי) מקדיש העיתון "יתד נאמ"ן המייצג את עמדותיו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן את מאמר המערכת על מנת לתקוף בחריפות את התופעה הפסולה.

"אחת הסיבות להתלקחות", מציין העיתון הליטאי, "הייתה התגרות של צעירה יהודיה בנשים מוסלמיות, בעת שזו עלתה על ההר וצעקה לעברן כינויי גנאי נגד מייסד דתם".

'יתד נאמן' תוקף וכותב: "עשבי הפרא שגדלו בחצר האחורית, החלו להתפשט ולקבל לגיטימציה מסוכנת. מלבד האיסור הגמור של גדולי הפוסקים להיכנס למקום ולחללו, מדובר בגורמים שלא רק שאינם שופכים מים קרים וקצף על הלהבות הבוערות מתחת לפני השטח, אלא מקפידים לשפוך דלק על הרמץ העומם ולהעלות את האזור באש של אשמה".

העיתון מוסיף וטוען כי "כך בדיוק פרצו מאורעות תרפ"ט. שומרי הוואקף תבעו את הריסת המחיצה שנבנתה ברחבת הכותל לצורך תפילת יום הכיפורים. המחיצה החדשה נבנתה לאחר ביקור כ"ק האדמו"ר מראדזמין זצוק"ל בכותל, שביקש להגביה המחיצה מטעמי צניעות".

"כשהחיילים הבריטים החלו במלאכת ההריסה, הרחבה הפכה לשדה קרב בין המתפללים. הערבים טענו שהר הבית ורחבת הכותל 'כולה שלי' ולא הסכימו לשום פשרה. חוגי הציונות הרגישו מושפלים ויצאו למערכה. הכותל לדידם היה 'אתר לאומי', ששייך ליהודים. הרה"ר נגררה אחרי הסחף בדעת הקהל והכריזה על יום אבל ותענית, למרות התנגדותו של מרן הגרי"ח זוננפלד זצוק"ל ובית דינו שזיהו את המצב הנפיץ", מספר העיתון.

העיתון מתאר את השתלשלות הדברים מאז וקובע: "ניסיונות העליה של יהודים להר הבית, מלבד האיסור ההלכתי החמור, הם כמו השלכת גפרור לבאר נפט. בדיוק כמו אז, הר הבית עלול ח"ו להפוך להר געש, שיכסה באפרו ועשנו את כל המזרח התיכון, וירושלים שיושבת גם כך על חבית של חומר נפץ, תבער באש של שנאה. ואז יעמדו ה"נירונים-קיסרים" האלה ויתמוגגו למראה העיר העולה בלבבות העיקר ש'הר הבית בידם'".

העיתון מבהיר כי אותם קיצונים פוליטיים הזויים שמדברים על "תפילה במקום המקודש ביותר ליהודים", אינם מתכוונים לתפילה. "הם מציגים את תוכניתם הפוליטית כמשאלה דתית, אך עושים 'תורתם' קרדום לחפור בו הישגים פוליטיים. לא באמת מדובר בשפיכת צקון לחש לבורא עולם, אלא בשפיכת שמן למדורה", כותב העיתון.

"זה איננו מאבק על זכות לתפילה אלא סוג של הפגנה פוליטית", טוען 'יתד', "גם אישים חילוניים שלא מכירים שום בית כנסת מבפנים ולא יודעים להחזיק ישר את סידור התפילה, מוכנים ל'דקלם' פרקי תהילים, אם זה מה שפרוטוקול ההפגנה המתגרה מחייב".

העיתון מצטט את גדולי ישראל האוסרים לעלות להר הבית וקובע לסיום כי כל מי שביכולתו חייב לפעול בנושא, לסגור את ההר ולמנוע את כניסת מטמאיו. "זו לא רק סכנה מדינית נוראה, זו הכשלה נוראה של יהודים בחמורים שבאיסורים, וזה מסכן אותנו, גם פיזית, הרבה יותר. אי למידת העבר והעדר ראיית העתיד משמשים גם היום בערבוביה. נחמו נחמו עמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר