חלום כיתה א' • שערורייה בביתר עילית

הדיין רבי צבי ברוורמן: "לדחות פתיחת כיתות א' ליום שלישי"

יו"ר ועדת השיבוץ בביתר עילית, הגאון רבי צבי ברוורמן, דורש לדחות את פתיחת שנת הלימודים ליום שלישי בכדי לדאוג לעשרות הבנות שטרם שובצו בבתי הספר השונים ברחבי העיר (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

חלום כיתה א • שערורייה בביתר עילית: אמש (רביעי) נחשף לראשונה ב"כיכר השבת" כי ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים בעיר החרדית ביתר עילית, וקרוב ל-60 בנות לא יודעות באיזה בית ספר הן אמורות ללמוד. מתוכן, קרוב ל-30 מהבנות, עתידות לעלות השנה לכיתה א'.

ל"כיכר השבת" נודע כי דיין בית הדין הרבני בעיר, יו"ר ועדת השיבוץ, הגאון רבי צבי ברוורמן, פנה הבוקר לראש העיר מאיר רובינשטיין, לחבריו לוועדת השיבוץ, ביניהם הגאון רבי זמיר כהן ולרב צבי בוימל מהחינוך העצמאי, בבקשה לדחות את פתיחת שנת הלימודים ליום שלישי בכדי לסיים עם הסאגה ולדאוג כי כל הבנות יתקבלו עד ליום זה וכך יחלו יחד את שנת הלימודים. המכתב נשלח כתגובה למכתבו של ראש העיר מאיר רובינשטיין.

במכתב ששלח הגר"צ ברוורמן לראש העיר ולרבנים הוא כותב: "לאור המצב שנוצר, בו כ-30 בנות עולות לכיתה א', לא מסודרות, הרי לעניות דעתי יש לדחות את פתיחת כתות א' ליום שלישי, כאשר עד אז, ישובצו כל הבנות בחלוקה מסודרת".

הגר"צ ברוורמן וראש העיר רובנשטיין (צילום: כיכר השבת)

כזכור, אתמול נחשף ב"כיכר השבת", תכתובת פנימית בין הגר"צ ברוורמן לראש העיר בו מפרט הרב את המצב השערורייתי וכותב: "בכתה א' קיימות כ-30 בנות לכתה א' נאות רחל שאינן משובצות, בנוסף לכך, ישנן עוד כ10-15 לכתות גבוהות יותר".

"טענת ועדי ההורים הינה, כי גם בתי הספר החסידיים גנזל, הרשלר, וסלונים, ובגנים גנזל וקרית הילד, חייבים לשאת בעול החלוקה, של כל המגזרים, ובפרט כי אין כל הגיון, שברירת המחדל, לכל בעייתי הוא בית יעקב הרגיל, ובפרט המשפחות המוגדרות כמגזר החסידי.

"כשנוצר מצב, שהעידית פונה למוסדות החסידיים, והזיבורית ולמטה, "שייכים" לבית יעקב"בגנים קיימות כ15 בנות שנרשמו לעטרת דינה ואינם משובצות עדיין, חציים ספרדיות וחציים אשכנזיות, בעיקר חסידים מודרנים".

"מצב זה, שכ-60 בנות אינן מסודרות, מזמין בעיות גדולות, שאין מן הצורך לפרטן", מסכם הרב את דבריו לראש העיר.

ראש העיר שקיבל את העדכון על המצב החמור בו נמצאת מערכת החינוך בעירו, שיגר מכתב לחברי ועדת השיבוץ של העיר בכדי להתכנס בדחיפות ולדון במצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר