העליון קבע: יעקב מרדינגר מבעלי 'הצורפים' יישלח לכלא

שופט בית המשפט העליון חנן מלצר דחה את הערעור שהגיש יעקב מרדינגר, מבעלי רשת "הצורפים", והוא יישלח לכלא לאחר שהורשע בסדרת עבירות זיוף ומרמה, במטרה להתחמק ממס (חדשות בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

המדינה ממשיכה להחמיר בעבירות מס: שופט בית המשפט העליון חנן מלצר דחה את הערעור שהגיש יעקב מרדינגר, מבעלי רשת "הצורפים", והוא יישלח לכלא.

מרדינגר שניהל את הרשת שחרדים רבים קונים בה מוצרי כלי כסף, הורשע בסדרת עבירות זיוף ומרמה, במטרה להתחמק ממס. על מרדינגר נגזרו 2.5 שנות מאסר בפועל, 17 חודשי מאסר על תנאי, 350,000 שקלים או 15 חודשי מאסר וכן נגזר על התאגיד בבעלותו קנס בסך 350,000 שקלים.

מרדינגר היה שותף בשליש ממשרד הפרסום "ראובני פרידן" ומכר את חלקו לשותפיו תמורת 4.4 מיליון דולר. על מנת להתחמק מתשלום מס רווחי הון, בדה מרדינגר עסקת רכישת מניות בחו"ל ומכירתן בהפסד, במטרה לקזז את ההפסד הבדוי מרווחי ההון.

מרדינגר זייף מסמכים באמצעותם טען כי רכש מבנק זר מניות של חברה זרה תמורת 2.5 מיליון דולר ומכר אותן בהפסד, לאחר נפילת הבורסות בעולם, תמורת 200,000 דולר. את ההפסד בסך 2.3 מיליון דולר קיזז מרווח ההון.

בית משפט השלום זיכה בתחילה את מרדינגר, תוך שהוא קובע כי אין די בראיות התביעה. פרקליטות מחוז תל אביב ערערה על הזיכוי, ובית המשפט קיבל את הערעור והרשיע את מרדינגר תוך שהוא קובע כי הפרקליטות הוכיחה מעבר לספק סביר את היות המסמכים מזויפים ואת ההשקעה וההפסד עליהם העידו, ככוזבים.

התיק הוחזר לבית המשפט השלום לשמיעת טיעונים לעונש וגזירת העונש. בית משפט השלום בתל אביב גזר על מרדינגר 3.5 שנות מאסר בפועל, 17 חודשי מאסר על תנאי, 350,000 שקלים או 15 חודשי מאסר וכן גזר על התאגיד בבעלותו קנס בסך 350,000 שקלים.

מרדינגר והחברה ערערו לבית המשפט המחוזי שקיבל חלקית את הערעור והפחית את עונש המאסר בפועל שהושת על מרדינגר ל-2.5 שנים.

כנגד הרשעתם של מרדינגר והחברה, ולחילופין כנגד חומרת העונש, פנו אלה לבית המשפט העליון בבקשת רשות ערעור. אתמול דחה בית המשפט העליון ׁׁאת בקשתם למתן רשות ערעור והתיר את עונשם על כנו.

בהחלטתו קבע בית המשפט העליון כי: "אינני סבור כי במקרה זה מתעוררת שאלה משפטית עקרונית, או שנגרם למבקשים עיוות דין, המצדיקים מתן רשות ערעור "בגלגול שלישי. כך גם אינני סבור כי העונש שהושת על המבקשים חורג, בנסיבות, ממדיניות הענישה המקובלת או הראויה. נוכח כל האמור לעיל – דין הבקשה להידחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר