מחריפים את הטון

הקרב בגבעת זאב: "אנחנו מוכנים להתאבד בתוך בית הכנסת"

מאות צעירים מתבצרים משעות הלילה בבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, בכדי למנוע פינוי אפשרי של בית הכנסת. הגבאי דוד הרוש: "נקשור את עצמנו לעמודים ונראה אותם הורסים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הוצאת ספרי התורה מבית הכנסת (צילום: אלי אמסלם ומתפללי ביהכ"נ)

הקרב על בית הכנסת: מאות בני אדם התבצרו הלילה (רביעי) במבנה בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב בשל החשש כי כוחות הביטחון יבואו לפנות את המקום.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר גבאי בית הכנסת, דוד הרוש דברים חריפים על אופי המאבק: "אנחנו שמנו מסביב בלוני גז, כדי למנוע את הרס בית הכנסת. אנחנו לא מחבלים שצריך להרוס להם בתים. אנחנו נמסור את הנפש ואם יהרסו אנחנו מוכנים להתאבד ולמות בתוך המבנה. אנחנו נקשור את עצמנו את עצמנו לעמודים ונראה אותם הורסים".

"יש כאן מעל 600 בחורים שנמצאים במתחם בית הכנסת והם מונעים בגופם את ההריסה. הם יישארו כאן אפילו כמה שבועות. מתפללים ולומדים כאן. הם גם ישנים כאן", הוסיף.

הגבאי הבהיר כי ההחלטה על כך הגיעה לאחר שניסו בכל הדרכים ללא הצלחה. "אם המדינה לא מבינה בדרכים אחרות אז אולי בדרך הזאת היא כן תבין", אמר והוסיף כי "חברי הכנסת פועלים במקביל למנוע את הרס בית הכנסת. הם צריכים לאיים על ראש הממשלה שאם הוא יהרוס את בית הכנסת, הם יעזבו את הממשלה אבל הם לא עושים זאת".

יחד עם זאת הגבאי מבהיר כי במידה וימצא פתרון זמני או דחיית ההריסה, "אנחנו נפזר הכול וננסה לרכוש את הקרקע מחדש".

אמש נחשף ב"כיכר השבת" כי נשיא בתי הדין הרבניים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פנה במכתב לנשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, בבקשה לעכב את הרס בית הכנסת לפחות עד למציאת מקום לבניית בית כנסת חלופי.

"הגיעה לידי ההחלטה בנוגע לבית הכנסת 'איילת השחר' ביישוב גבעת זאב. אני פונה לכבוד בית המשפט בבקשה להתחשב בפסיקת ההלכה על פיה כאשר מבקשים להחריב בית כנסת חובה להתחיל בבניית בית כנסת חדש, ורק לאחר תחילת בנייתו ניתן לפתור את בית הכנסת הישן", כתב הראשל"צ לנאור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר