מאחורי הקלעים

מכתב ראשי הישיבות לח"כי 'דגל התורה': "הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל" • פרסום ראשון

גדולי ראשי הישיבות במכתב תמיכה חסר תקדים בחברי הכנסת של "דגל התורה" לאור תיקון חוק הגיוס • מיוחד: גלגולו של המכתב מאחורי הקלעים עד לדרישת הגר"א פילץ: "צרף את חתימתי"(חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראשי 'דגל התורה' דנים עם מרן הרב שטיינמן בחוק הגיוס (באדיבות המצלם)

בבית "דגל התורה" בבני ברק נערך ביום ראשון כינוס של הנהלת תנועת "דגל התורה", בו הושמעו דברי גדולי ישראל, כאשר חבר ועדת הרבנים של דגל התורה הגר"נ זוכובסקי הביא את אשר שמע ממרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בעניין החוקים האחרונים ובעניין תיקון חוק הגיוס, המווה הצלה לעולם התורה והישיבות.

במהלך הכינוס הובא מכתב אותו יזמו ראשי ישיבות שונים כהוקרה לחברי הכנסת על עבודתם לשמירה על מעמדם של בני הישיבות.

במכתבם הם כותבים: "באנו להוקיר ולהביע הערכתנו למאמצים הכבירים של שלוחי דרבנן מטעם דגל התורה הי"ו, ועמם העסקנים המסורים לצרכי ציבור באמונה כל אחד בשמו הטוב יבורך, שכבר איתמחו גברי מזה רבות בשנים לעשות במסירות להצלת עולם התורה ומוסדות החינוך הטהור מידי הקמים עליהם, ופועלים רבות לרווחתם ושגשוגם של כלל מוסדות החינוך והיכלי הישיבות והכוללים בארה"ק, ומעשיהם במשך כל השנים מאז ועד עתה עפ"י דעת תורה"ק ודרך התורה המסורה בידינו מדור דור, עד דורנו אנו בהנהגת רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א הי"ת יחזקהו ויאמצהו.

"והן עתה השיגו בפועלם בעצת זקני הדור שליט"א, הרווחה והצלה לעולם התורה בתיקון המצב שהיה בו איום קיומי על המשכיות נצחיות עולם התורה ח"ו, וע"י ההרווחה שהצליחו במעשיהם, נוכל בס"ד להוסיף ולהרבות ספסלי בית המדרש, לבלתי ידח ממנו נידח לרעות בשדות זרים ה"י, וכל יושבי ביהמ"ד יתעלו על במתי התורה והיראה בלא כל מפריע, ויזכו רבים להתמסר לדביקות והתעלות בתורה"ק ומצוותיה כי הם חיינו ואורך ימינו.

"ובזה אנו קוראים לשלוחי דרבנן הי"ו, חזקו ואמצו בלכתכם בדרך התורה ועפ"י דעת התורה הברורה, וכל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל, וזכות פועלכם להרחבת גבולי הקדושה יעמוד לכם להנצל מכל מכשול וצער".

המכתב המלא בפרסום ראשון

אלא שבקבוצות וואטספ וברשתות החברתיות הופץ לאחר הכינוס נוסח המכתב עם חתימת ראשי ישיובת שונים ובהן חתימתו של ראש ישיבת תושיה תפרח הגאון רבי אביעזר פילץ, שחתימתו כלל לא הוקראה בבית דגל התורה וכלל לא חתם על המכתב.

גורמים בדגל התורה אמרו כי "המכתב היה אמור להתפרסם ביום שלישי ביתד נאמן, לצערינו ככל הנראה אנשים שניסו לחבל במכתב פרסמוהו עם חתימת ראש ישיבת תפרח הגר"א פילץ".

לצד זאת הגר"א פילץ כתב מכתב הוקרה לחברי הכנסת על דאגתם לעולם התורה בכלל ולישיבת תושיה - תפרח בפרט, כשהוא מיען את המכתב ליו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני.

עסקנים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" הפועלים בימים אלו במאמצים להחתים ראשי ישיבות כנגד חוק הגיוס המתוקן, פנו גם לראש ישיבת "תפרח" הגר"א פילץ, ובמהלך היממה האחרונה הוא אף הוקלט מצהיר כי לא צירף את חתימתו למכתב ראשי הישיבות, מה שאכן היה נכון לשעה בה שוחחו עמו.

בהקלטה נשמע הגר"א פילץ מבהיר כי בשל התרחקותו לאחרונה מענייני הציבור בשל ההטרדות שעבר בתקופה האחרונה הרי שאינו קשור לזה.

בעקבות גל השמועות וההכחשות שהופצו ומאחר שנוצר צורך לעשות סדר בדברים, נפגש הערב בירושלים הגר"ב שפירא מראשי ישיבת" קול תורה" עם הגר"א פילץ, ששמע ממנו על השימוש שנעשה בשמו ובהקלטה שהקליטו אותו והופצה ברשתות השונות.

הגר"א פילץ הזדעזע למשמע הדברים וביקש מהגר"ב שפירא להוסיף את חתימתו למכתב - למרות שבתחילה ביקש שלא לחתום. הגר"א פילץ אף התקשר במקום למזכיר ועדת הרבנים של יתד נאמן הרב יהודה יברוב וביקש ממנו להוסיף את חתימתו למכתב ראשי הישיבות שכתבו מכתב ברכה לח"כים על עבודתם למען העברת התיקון לחוק הגיוס.

המכתב יפורסם הבוקר בעיתון "יתד נאמן" ומובא בפרסום ראשון ב"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר